Sezona 1
HBO / 2022
Michael Engler, Salli Richardson-Whitfield
Julian Fellowes, Julian Fellowes, Sonja Warfield
8.0
8

Tek na prvu ova kostimirana serija čija je radnja smještena u New York osamdesetih godina 19. stoljeća možda izgleda kao neka povijesna verzija dokonih kućanica iz Manhattana. "The Gilded Age" je jedna od onih serija u kojima su fikcionalni likovi i događaji stavljeni u stvarni povijesni okvir, a taj povijesni okvir ovdje je prikazan zaista fantastično. HBO nije štedio novca za seriju koju je osmislio iskusni Julian Fellowes, Britanac koji se još sedamdesetih u svijetu filma počeo probijati kao glumac da bi se kasnije prebacio na pisanje. I u tome je čovjek iznimno uspješan o čemu svjedoči Oscar za scenarij Altmanovog "Gosford Parka", a posebna specijalnost su mu kostimirane period drame te je najpoznatiji po seriji "Downtown Abby".

Iz Velike Britanije s početka 20. stoljeća, Fellowes je sada preselio na sjeveroistok SAD-a 1882. godine. U doba koje je u povijesti ostalo zapamćeno nazivom koji nosi i serija - The Gilded Age. Doslovno bismo to preveli kao "Pozlaćeno doba", a odnosi se na razdoblje američke povijesti od 1870. do 1900. godine kada su SAD doživjele nevjerojatan gospodarski uzlet i rast te industrijalizaciju. Jasno da su takve okolnosti dovele i do cijele generacije novih bogataša, sposobnih poslovnih ljudi koji su se praktički preko noći obogatili i pretvorili se u najbogatije ljude u svijetu. Stara američka aristokracija koja se obogatila i stekla ugled u prethodnom valu na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće i nešto kasnije, našla se ugroženom, a jasno da su se svi ti novopečeni bogataši odlučili smjestiti u susjedstvo onih starih, u elitne dijelove New Yorka.

I daleko je to od New Yorka kakvog smo recimo upoznali u "Bandama New Yorka" Martina Scorsesea. Vidimo u "The Gilded Age" dijelove grada u koje likovi iz legendarnog filma nisu smjeli ni prismrditi, a u najraskošniju i najveću zgradu Manhattana odmah na početku doseljava se tako obitelj industrijalca Georgea Russella (Morgan Spector). Ovaj "robber baron" kako su se tipovi poput njega nazivali u to doba, nezamislivo se obogatio na izgradnji željeznice, a u raskošnu kuću s njim su doselili supruga Bertha (Carrie Coon) odlučna da se zahvuljujući muževom novcu progura u krugove elite te njihova kćer Gladys (Taissa Farmiga) i sin Larry (Harry Richardson).

Dolazak nove aristokracije potpuno će uzburkati situaciju na toj elitnoj snobovskoj sceni stare aristokracije koja ne želi imati nikakve kontakte s tim novim social climberima, običnim plebejcima koji su se na brzinu obogatili. Tipični primjer te stare aristokracije je Agnes Van Rhijn (Christine Baranski), tvrdoglava i ponosna udovica bogataša starije generacije s kojom živi nešto mlađa neudana sestra Ada (Cynthia Nixon) koja ovisi o sestrinoj milostinji. U njihovu kuću doselit će odmah na početku njihova nećakinja Marian Brook (Louisa Jacobson) koja će se za New York zaputiti iz Pennsylvanije nakon što joj umre otac koji je zapio svo njeno nasljedstvo.