Amazon / Lionsgate UK / Film4 / 2019
Coky Giedroyc
Caitlin Moran, Caitlin Moran
UK
6.0
6

Ova coming-of-age humorna drama koja nas vodi u englesku provinciju početkom devedesetih prema istoimenom romanu koji je dijelom i prema vlastitim iskustvima napisala britanska novinarka i književnica Caitlin Moran.

Moran je sama i napisala scenarij prema vlastitoj knjizi, a u "How to Build a Girl" pratimo priču 16-godišnje Johanne Morrigan koja s obitelji živi u gradskom stanu u Wolverhamptonu. Johanna (utjelovila ju je bucmasta američka glumica Beanie Feldstein, inače sestra Jonaha Hilla) je jedna od onih pomalo čudnih i povučenih djevojaka s kojom se nitko ne druži, a nestrpljivo ona čeka kad će joj se nešto u životu početi događati.

Sanja ona kako će postati spisateljica, imaginarni prijatelji su joj poznate osobe čiji posteri prekrivaju zidove njene sobe, a nakon što prilikom nastupa na literarnom natjecanju slučajno otkrije da joj se obitelj bavi ilegalnim uzgojem pasa, odlučit će ona početi zarađivati novac za obitelj.

No, kako bi uspjela u tome, ova povučena, smotana i tipično filmski trapava djevojka morat će stvoriti alter-ego pa će se tako ona pretvoriti u Dolly Wilde, svoju suštu suprotnost. Počet će ona raditi kao kritičarka za glazbeni časopis, a nakon što postane iznimno popularna zahvaljujući hejterskim i pljuvačkim tekstovima, polako će i sama početi shvaćati da je stvorila pravo čudovište.

Bio je na kraju "How to Build a Girl" jedan od onih potpuno tipičnih, gotovo stereotipnih coming-of-age filmova o ružnim pačićima (u doslovnom ili simboličkom smislu) koji će se pretvoriti u labudove snimljenih kao prema nekoj formuli. No, Johannin labud toliko će raširiti krila da će zaista malo nedostajati da se pretvori u čudovište, a na kraju je ipak sve tu bilo predvidivo, sladunjavo i pomalo docirajuće.

Pojavljuju se tu u sporednim ulogama i neke relativno poznate face, poput Paddyja Considinea, koji glumi Johanninog oca, uzgajivača Border Collija i sanjara koji i dalje nije odustao od iluzije da će jednog dana postati pop zvijezda od kojeg je Johanna očito pokupila dosta genetskog materijala.