Thor: Ragnarok
Walt Disney Studios / Marvel / 2017
Taika Waititi
Eric Pearson, Craig Kyle
7.0
7

Najnoviji film iz Marvelove kuhinje je „Thor: Ragnarok“, treći film u kome je glavna figura plavokosi noridjski bog groma Thor, koga naravno kao i u svim prethodnim filmovima glumi australijski glumac Chris Hemsworth

Postoji nekoliko stvari koje se daju primetiti odmah na početku filma. Svedoci smo neverovatne hiperpordukcije filmova ali i tv serija koje svoju ispiraciju crpe iz stripova, ponajviše iz dve izdavačke kuće Marvela, i DC Comics. Ovoliko mnogo filmova će pre ili kasnije stvoriti prezacićenje kod publike tako da kreatori ovih filmova moraju da se dovijaju na razne načine kako bi uneli malo preko potrebne svežine, a to rade pre svega ili praćenjem trendova, ili ako su malo hrabriji unesu neku novinu.

Obično, ako se neka od tih novina pokaže kao uspešna kod publike onda svi krenu da koriste dok se ista ne izliže previše ili ne smisli neka nova.

Tako smo imali slučaj da je Nolan u odličnoj trilogiji o Betmenu, sa Christianom Baleom, prikazao moralnu stranu superheroja, prikazao je običnog čoveka koji konstantno preispituje sebe i svoje postupke, uz normalno mnogo akcije, specijanih efekata itd. To je veoma dobro prošlo kod publike , pa je onda to i Marvel uradio svojim herojima.

I tu je kod dobrog dela marvelovih filmova nastao glavni problem. Nisu napravili dobar balans svih elemenata, pa je često bilo previše kukanja, moralisanja, smaranja i kao i uvek previše akcije a malo smislenih dijaloga, pa su filmovi počeli da bivaju dosadni. Onda su stidljivo pokušali novi pristup sa filmovima „Guardians of Galaxy“ i „Deadpool“ , uneli prilično humora, koji je veoma dobro bio izbalansiran sa ostalim elementima tako da smo imali veoma zabavne i opuštene filmova, kakvi su filmovi o superherojima trebali biti od samog početka.

Sa „Thor: Ragnarok“ Marvel je pokušao da prati trendove i u tome imao polovičan uspeh. Sa jedne strane pokazalo se da humor dobro prolazi pa su ubacili dosta smešnih momenata, koji sami po sebi su veoma zabavni ali pitanje je da li su na pravom mestu. Ragnarok je događaj ravan apokalipsi u nordijskog mitologiji, a u Marvelovom univerzumu je vezan za uništenja Asgarda, mesta odakle potiču i gde žive nordijski bogovi.