The Novice
Picture Movers Anonymous
Lauren Hadaway
Lauren Hadaway
6.5
6

The Novice je trilerozna drama o pritisku i tenziji koja se stvara na američkim koledžima, kako bi se u omladinskom ili studentskom sportu dostigli vrhunski rezultati i perfomanse, a usput se autorski tim bavi i karakternom studijom o mladim personama koje pucaju pod tim neprirodnim pritiskom.

Kao u dramama Demijana Šazela, tako i autorka Loren Hedavej (Lauren Hadaway) u svom prvencu kao premisu postavlja zadatak svom junaku da bude besprekroran i izuzetan u svom poslu, bez obzira na konvekvence, ali se i njena veslačica koledž tima, umesto u vrhunskog perfomera pretvara u monstruma, koji ne bira sredstva kako bi ostvario svoje ciljeve, ali kao i u Šazelovim filmovima (Whiplash naročito), narativ klizi iz ruku zato što se junak pretvara u parodičnu strip notu, dok njegova (njena) karakterizacija i potentna dramatizacija pada u zapećak želje da se insistira na vizuelnim detaljima u želji da oni pokrenu osećanja empatije i reakcije kod publike.

Da, vizuelni aspekt, zvučni efekti, pa čak i saundrtrek pokreću The Novice, ti mračni hodnici, podrumi podstiču miris znoja, dok tegovi, veslanje, težina tih kajaka, čamaca stvraju privid boli i saosećanje, ali daleko je to estetike koju potražuje vizija dela koje korespondira na nivou ozbiljnih psiholoških studija, a koja opet funkcioniše korelativno sa vizuelnim činiocima, kako bi sve to pretočilo u filmsko delo memorabilnijeg kova.

Za film prvenac Loren Hadavej je dala ono što je u datom trenutku mogla postići, a sam film bolje funkcioniše u velikim bioskopskim sala, s obzirom na nabrojane kvalitativne elemente, pa tako preporuka ide u tom smeru, dok će autorki ovo iskustvo svakako biti dobra vodilja u budućnosti.