Ryûsuke Hamaguchi
Ryûsuke Hamaguchi
Japan
Japanese
9.5
9

Rajsuke Hamaguči (Ryūsuke Hamaguchi) jedan je od najvrednijih japasnkih autora u poslednjih nekoliko godina, a njegov ep Asako I i II iz 2019. godine, samo je bio uvod u dva izuzetna ostvarenja iz 2021. godine.. prvi od njih je diskretan triptih Wheel of Fortune and Fantasy.

Hamagučijevi filmovi imaju onu finu, nežnu notu sporih japanskih ostvarenja, mahom pod uticajem Ozuovih radova, ali ovaj autor svakako prati agendu azijskih filmadžija (Apichatpong Weerasethakul, Lav Diaz, Hong Sang-soo) kojima trajanje, odnosno dužina kompaktnog, modernog filma nije od presudnog značaja, te tako i Hamaguči svoja dela oblikuje po sopstvenim narativnim obrascima, ne mareći previše za ekonomičnost proizvoda,

Srećom, kao i u slučaju većine modernih tajvanskih autora, Hamagučijevi rezultati su prilično impresivni.

Njegov narativ Wheel of Fortune and Fantasy više je oslonjen na moderan teatar i književni opus jednog Haruki Murakamija (kojeg adaptira u Drive My Car), pa tako se njegovi likovi lagano i efektno razvijaju u sve tri priče, vodeći nas u kulmativno finale.

U prvoj priči dve prijateljice se voze taksijem, a tokom te duge vožnje saznajemo da je jedna od njih prethodne večeri imala sastanak sa bivšim momkom ove druge, što nas u neverovatnom tvistu vodi u neobično sučeljavanje u kafeu sa neizvesnim konsekvencama.

U drugoj priči neverna supruga će na nagovor svog ljubavnika pokušati da se osveti njegovom bivšem profesoru sa koledža, tako što će pokušati da ga zavede, ali će ova najbolja od tri priče krenuti stranputicom na kojoj bi Hamagučiju pozavideo i sam Murakami, jer se bizaran nivo seksualnosti transferuje na postojeći narativ na najneuobičajeniji način, samo da bi nas završi tvist dodatno vratio u realnost ljudske trapavosti i nesmotrenih grešaka.

U trećoj priči neobičan susret na pokretnim stepenicama nas vodi u priču o dve školske drugarice za koje se ispostavlja da to zapravo nisu (ili jesu), i upravo te dvosmislenosti i različita tumačenje imaju izvor u najkvalitetnijoj japanskoj literaturi iz koje Hamaguči obilati rabi svoje ideje i implementira ih u zahtevna, ali stilski efektna i potentna ostvarenja, a Wheel of Fortune and Fantasy je eklatantan primer besprekorne sineastičke vizije.