Paolo Sorrentino
Paolo Sorrentino
Italy
Italian
7.0
7

The Hand of God ili Božija ruka (referenca na Maradonin gol 1986.) naziv je najnovije coming-of-age drame Paola Sorentina, autora koji se ovim sentimentalnim ostvarenjem vraća u rodni Napulj osamdesetih, kako bi opisao lične traume i refleksije na emotivne događaje tih godina.

Iako su mnogi više očekivali narativnih konekcija sa legedarnim Maradonom, argentinski fudbaler Napolija u Sorentinom filmu je tu kao senka ili vesnik promena, pa tako utiče i na mladog Paola, koji kovitlac tinejdžerskih emocija shvata spram godina – naivno, spoznajno i subjektvno.

Felinijev Amarkord se pominje kao logičan model Sorentinove drame, ali je The Hand of God stilski i narativno najmanje ambiciozan film i deluje kao prililno bezlična masa komičnih likova i figura, koje i fizički izgledaju prilično odbojno, pa tako Amarkord i nije baš najbolja komparacija, već više ukupan Felinijev opus, ali i kao takva kopija, Božija ruka nema te estetske standarde, što je pomalo čudno, jer je sam Sorentino do sada razvio prepoznatljiv stil i obrzac, pa je bilo očekivati da fuzija sa felinijevskim metodama daje potentnija rešenja.

The Hand of God teško da je zabavniji od Lora, ali je i dalje na bizaran način, i u svoj svojoj neambicioznosti iskreniji od Youth, ali daleko da će ljubitelji filmova La Grande Bellezza i Il Divo biti zadovoljni, jer je Sorentino u svojoj romantičnoj kontemplativnosti o mladosti zapostavio za njegove standarde tradicionalno pristojnu upotrebu muzike i time zakucao ekser u kolektivnu memorabiliju šireg auditorijuma.