Survivng the Aftermath [2021]

Survivng the Aftermath
Iceflake Studios / Paradox Interactive / 2021
8.5
8

Teme post apokalipse postaju veoma popularne od početka veka. A kako i ne bi, kad gotovo sve oko nas, na planeti na kojoj živimo, govori nam da vrtoglavo srljamo ka jednom takvom ishodu. Naravno, da je veoma lako kriviti pohlepu i bezobzirnost onih 1% koje tek nije briga za budućnost jer je verovatno neće ni dočekati , a životna filozofija im je “posle mene potop”, dok sa druge strane onih 99% mnogo lakše upire prstom u onaj 1% i pri tome iz puke sebičnosti, ne želi da se ni malo odrekne kakvog takvog komfora koji im pruža moderan način života iliti mrvica koje im bacaju ovih 1%, mada su duboko u sebi svesni da upravo oni imaju moć za promene i njihov način života i navike ponajviše vode ka sve izvesnijoj apokalipsmi.

Bilo kako bilo, jedno se ne može poreći, igre na temu post apokalipse veoma su popularne u poslednjih desetak godina. Ne može se poreći da u mnogome poplarnost ove tematike, dolazi od remek dela kakve su igre iz Fallout ili Wasteland franšiza. Jedna od takvih igara je i “Surviving the Aftermath” iza koje stoji finski studio “Iceflake Studios”  dok je izdavač Paradox Interactive.

Surviving the Aftermath” je pre svega “survival city building” sa izvesnim elementima istraživanja i  avanture.

Na početku posle inicjalnih podešavanja parametara igre, nađete se na mapi na kojoj vaša grupa sapatnika u postapokaliptičnom svetu želi da napravi mesto za život. Kako sam ovu igru pratio već neko, vreme kroz “early access” mogao sam primetiti da tim radi izvanredan posao na razvoju i unapređivanju, tako da je finalna verzija daleko po svim aspektima od one od pre godinu i po dana.

Vaš zadatak je da razvijte grad i brinete se o njegovim stanovnicima, kao i u većini igara ovakvog tipa. Krećete od bazičnih poslova, prikupljanja sirovina i hrane, kako bi ste imali materjala da napravite zgrade neophodne za život, a to su pre svega zgrade koje obezbeđuju pijaću vodu, hranu i smeštaj. Zatim su na redu one građevine koje vam omogućavaju prikupljanje i preradu sirovina, građevine koje te sirovine pretvaraju u, za život neophodne predmete, kao i zgrade za medicinsku negu, školovanje dece itd.