Fox Searchlight Pictures / 2021
Scott Cooper
Henry Chaisson, Nick Antosca, Scott Cooper
United States, Mexico, Canada
7
7

Zasnovan na kratkoj priči „The Quiet Boy: A Short Horror Story“, autora Nicka Antosca, „Antlers“ (Rogovi) se odvija u malom rudarskom gradu u Oregonu, gde su gotovo svi ljudi uništeni ekonomskim neuspesima i zavisnošću od droge. Sa svojim prvim horor filmom u karijeri, reditelj i scenarista Scott Cooper (Crazy Heart, Out of the Furnace, Black Mass) je napravio tmuran, jeziv i uznemirujući film u kojem živi stvorenje koje, čini se, proždire ljude. Cooper sarađujući na scenariju sa Henryjem Chaissonom i Nickom Antoscom, drži se svog uobičajenog sporog tempa dok se njegovi likovi bore ne samo protiv nepoznatog stvorenja, već i protiv svojih trauma i životnih problema. „Antlers“ je premijerno prikazan na Beyond Fest-u 11. oktobra ove godine, dok je bioskopski pušten u Sjedinjenim Državama krajem oktobra, nakon što je dva puta odložen zbog pandemije. Takođe, film je počeo od nedavno da se prikazuje i kod nas, odnosno u domaćim bioskopima, pa ga ne bi bilo loše uhvatiti na velikom platnu ukoliko ste u mogućnosti.

Možda je ovo rezultat jedinstvenog uparivanja iza kulisa: Coopera i producenta Guillerma del Tora - poznatog po svojim fantastičnim-stravičnim filmovima (Pan's Labyrinth, The Shape of Water, The Devil's Backbone). „Antlers“ je toliko mračan i depresivan film da je teško pronaći bilo kakvu svetlu tačku. Veoma male mogućnosti zapošljavanja, opioidi su u izobilju, zlostavljanje dece, napeti porodični odnosi i nasilno čudovište koje bukvalno seljane nabija na rogove oštre kao žilet su svakodnevne pojave u ovom mestu koje se raspada svakim danom sve više. Izuzetna kinematografija Floriana Hoffmeistera i suptilna partitura Javiera Navarretea dočaravaju atmosferu koja vlada.

Keri Russell glumi Juliu Meadows, učiteljicu koja se vraća u svoj rodni grad u Oregonu nakon smrti svog oca da bi se zaposlila u lokalnoj osnovnoj školi i ponovo se povezala sa svojim bratom Paulom (Jesse Plemons), koji je nevoljno postao šerif dok je ona bila odsutna. Julia i Paul dele traumatičnu porodičnu istoriju s kojom se teško nose, posebno ona jer je pretrpela zlostavljanje u detinjstvu i uprkos Paulovim ohrabrenjima, ona se bori da se poveže sa svojim učenicima. Međutim, ubrzo se oboje nalaze upleteni u seriju jezivih ubistava nakon što ona počne da pokazuje posebno interesovanje za jednog od svojih učenika, Lucasa (Jeremy T. Thomas), koji je jedan od onih dečaka koji je tih i čudan, što ukazuje da možda nešto nije u redu kod kuće. Julia saznaje da je Lucasova majka nedavno umrla, ostavljajući njegovog oca Franka (Scott Haze) da se brine o njemu i Lucasovom bratu Aidenu (Sawyer Jones). U isto vreme dok Julia uspostavlja odnos sa Lucasom, Paul otkriva brutalno raskomadana tela u šumama van grada, a čak i lokalni mrtvozornik nije u stanju da utvrdi uzrok smrti.

Julia nehotice otkriva monstruoznu tajnu koju dečak naporno hoće da sakrije od grada. Daljnjom istragom, ona pronalazi gomilu crteža skrivenih u njegovom stolu koji izgledaju kao da ih je napravio serijski ubica. Niko u gradu ne zna šta se dešava u rudniku, niti su upoznati sa načinom na koji Lucas provodi vreme posle škole: hvatajući divlje životinje, seče ih i hrani njima Franka i Aidena, koji cvile iza zaključanih vrata. Njegov otac, samohrani roditelj koji kuva met u napuštenom rudniku u Oregonu, doživeo je zastrašujuću transformaciju i sada mora da se drži pod ključem kako ne bi mogao da naudi Lucasu. Zapravo, njegov otac je, kasnije saznajemo, otelotvorenje Wendiga – mitološko stvorenje nalik jelenu.

Julia, naravno, zbog sopstvenog iskustva zlostavljanja shvata situaciju i trudi se da učini sve što može da pomogne Lucasu, ali drugi u gradu su manje voljni da reaguju. Direktorka želi da pomogne, ali ističe da je ostaloj deci u gradu mnogo gore. Paul je ranije pokušavao da dođe do porodice, ali brine šta će se desiti sa decom ako Frank završi u zatvoru. Iako su svi svesni da nešto nije u redu u kući Weaver, malo je onih koji su spremni da zaista otputuju u njihov šumski dom i ponude bilo kakvu stvarnu pomoć, a Lucas je primoran da bude u ulozi lovca, oca i donosioca odluka, a težina te odgovornosti ga očigledno živog izjeda - da i ne govorimo o modricama i ranama na njegovom krhkom telu. Kroz dalji tok filma saznajemo više o tome šta se dogodilo Franku u rudnicima i čemu su on i Aiden bili izloženi.