Night Beats – Outlaw R&B [2021]

Night Beats
Outlaw R&B
Fuzz Club Records / 2021
8.6
9

Night Beats su američki psihodelični R&B/garažni rock one man bend, osnovan 2009. godine u Seattlu, država Washington.  Iza imena inspirisanog albumom Sama Cooka nalazi se teksašanin Danny Lee Rajan "Blackwell“, koji je izgradio reputaciju prljavim garage/psych zvukom i istim briljirao na ploči Who Sold My Generation iz 2016.godine. Na četvrtom albumu, Myth of a Man iz 2018. godine, Blackwell je udružio snage sa Danom Auerbachom, što ga je udaljilo od konzervativnijih fanova, ali mu je u muzičkom smislu (doduše i komercijalnom) otvorilo nove horizonte. Nakon relativno neubedljivog albuma obrada The Sonicsa iz 2019. godine, zajedno sa pandemijom, DLB se seli iz Texasa u L.A., gde ga dočekuju karantin, šumski požari i armija beskućnika. U ovom skoro-pa-apokaliptičnom okruženju on snima svoj peti LP.

Već od prve pesme „Stuck In The Morning“ oseća se uticaj Californije kao i eho Laurel Canyona, ali u smislu da je Danny sebe stavio u pokret,  pretvorivši se u darma-lutalicu koja guta uticaje i upija impresije. Sledeća „Revolution“ to potvrđuje, sa jačom dozom mračne teksaške psihodelije koja vreba iz pozadine, i koja se polako pojačava kako album odmiče. „New Day“ je lagana psych vožnja, dok nas „Hell In Texas“ prebacuje na western teritoriju.

Očigledni hit je „Never Look Back“, a kao glavni adut u prvom planu se nalazi moćna rhythm n blues gitara 70ih, negde na granici između Hendrixa i  Pagea. „Shadow“ nas svojim sporim hipnotičkim ritmom uvodi u košmarnu „Crypt“, najmračniju stvar na LPju. Jedna za drugom paranoično/distopijska „Ticket“ i euforično/kisela “Cream Jonny“ (sa sirenama) se valjaju kao heavy psych dragulji, ali sa istočnjačkom ornamentikom. Završni benger „Holy Roller“ se crta u ritmu isprekidanih belih linija autoputa, uz hipnotički refren koji nastavlja da odjekuje:“ Baby baby, you know you're a star...“

Outlaw R&B nije očigledni favorit, već se lagano prikrada slušaocu. Osećaj ćorsokaka u vremenu izolacije je neizbežan, ali silina egzistencijalnog angsta koji isijava sa ovih traka nas tera, da poput laboratorijskih miševa, tražimo izlaz iz lavirinta. Dupla porcija analogne pobune u doba digitalnog porobljavanja.