Netflix / 2021
Philip Koch
Nemačka
nemački, engleski
7.9
8

Filmska i tv ostvarenja sa postapokaliptičnim temema prisutna su još od pedesetih godina, čak i pre toga. Prvi film sa temom kraja sveta pojavio se 1916.godine i bio je to „The End of the World“. Od pete decenija pa nadalje popularnost je rasla iz decenije u deceniju, ali se čini da je ovaj pod žanr naučne fantastike doživeo pravu eksploziju u 70im i 80im, ponajviše sa kultinim filmovima iz serjala poput  „Mad Max“ i „Planet of the Apes“ i filmova poput „Blade Runner“, „Logan’s Run”, „Escape from New York“ ili „Akira“.

U ovom veku, kada je nekako svima na ovoj planeti postalo jasno, da će ljudski rod sebe pre dovesti do poptune propasti, negoli vinuti se među zvezde, kada je, neverovatnom ekplozijom razvoja nauke i tehnike, civilizacija, umesto ka utopiji krenula da neumitno klizi ka distropiji, upravo ova tema, jednog sivog, brutalnog distopijskog okruženja postala dominantna i u literaturi kao i u filmskim i tv ostvarenjima.

Tokom poslednje dve decenije imali smo gomilu post apokaliptičnih i distropijskih tv serija. Bilo je tu svakakvih ostvarenja, nekih veoma dobrih koje nisu dugo poživele poput“Firefly“ koja je ipak bila nešto na granici sci fi / distropije, bilo je tu i veoma loših koje su trajala mnogo duže nego što su zaslužile kao recimo „The 100“,“Lost“ ili većina ovih sa zombijima.

Kao teme ljudske apokalispe imali smo sve, od nuklearnog rata, napada vanzemaljaca, pandemije, pomenutih zombija, pa do raznoraznih misterijoznih katastrofa koje su ljudsku civilizaciju gurnule nazad u srednji vek. Nemačka tv serija „Tribes of Europa“, u produkciji Netflixa, koja se nedavno pojavila na toj platformi spada u interesantnije ostvarenja ovog žanra.

Godina je 2074. Negde na teritoriji nekadašnje Nemačke. 30 godina nakon misteriozne katastrofe, koja je dovela do propasti energetskih sistema širom planete i globalne energetske krize, društvo u kome mi sada živimo je doživelo potpuni kolaps i svelo se na gomilu mikro država i plemena širom Evrope koje se bore za prevlast.

Evropa 2074. godine je brutalno i surovo mesto za život, kao što ćemo već na samom početku saznati. Dva brata i sestra, Liv, Kiano, i Elja žive prilično idiličnim životom, jer je njihovo pleme Originies, sakriveno duboko u šumama nekadašnje Nemačke, daleko od svih ostalih poznatih plemena. Oni su se odrekli svih tehnoloških blagodeti starog sveta i potpuno vratili prirodi. Nekih tridestak godina uspešno su se skrivali, sve dok se u blizini njihovog sela, ne sruši misteriozni leteći objekat, koji pripada nekoj tajnovitoj tehnološki naprednoj frakciji. Pilot preživi, i deca, kao lepo vaspitane mlade osobe, normalno pokušaju da mu pomognu, što pak dovede do brutalnog odgovora onih koji su taj objekat iz svojih sebičnih razloga i oborili.

Na prvu loptu ova tv serija možda vam po malo liči na „Revolution“ koji se emitovao 2013. I 2014. Godine. Razlog apokalipse je isti, propast energtskog sistema i tu svaka sličnost sa "Tribes of Europa" prestaje. I dok je „Revolution“ na samom početku delovao kao više nego pristojno ostvarenje, kao i u toliko mnogo drugih tv serija, scenaristi su veoma brzo uspeli dobar početak da poptuno poklopegomilom grešaka i nebuloza, što, bar kada je „Revolution“ u pitanju pokazalo se i time da je serija imala samo dve sezone, sve ukupno preko 40 epizoda, i nije dobila čak ni neki pristojan kraj, kroz epizode ili finalnu sezonu već su kreatori to uradili serijalom stripova od 4 dela.