Thomas Vinterberg
Thomas Vinterberg (screenplay), Tobias Lindholm (screenplay)
Denmark | Sweden | Netherlands
Danish | Swedish
9.5
9

Samo Tomas Vinterberg (Thomas Vinterberg), danski filmski autor, zna koliko je energije i emocija potrošio vraćajući se u školu njegove kćerke, koja je poginula 2019. godine u saobraćajnoj nesreći, kako bi sa njenim drugovima iz srednje škole napravio film Another Round.

Vinterbergovo ostvarenje donosi priču o četiri sredovečna čoveka, nastavnika u srednjoj školi, čije je vreme kreativnog i spoznajnog uspona odavno prošlo, te dolaze na ideju, saosećajući se sa kolegom nastavnikom istorije Martinom (Mads Mikelsen), da u praksi isprobaju teoriju norveškog psihoterapeuta Fina Skarderuda (Finn Skårderud) da je čovek rođen sa nedostatkom alkohola u krvi u iznosu 0,05, te kako bi se postigao nivo opuštenosti, potrebno je taj procenat konstatno nivelisati.

Iza ove katarzične avanture kriju se i opšta hipokrizija društva, ali i kriza sredovečnih ljudi, koji u nedostatku zabave i motiva za smislenijim načinom života, posežu za konzumerizmom ili sredstvima koja će im izmeniti rapidno stanje svesti, te se tako alkohol u ovoj priči sasvim prirodno nameće kao savršeno, kriminalno mikrorizično rešenje, dostupno i jeftino za skandinavske standarde.

Martin u startu doživljava uspon, na način kako to slično uspeva i Lesteru u American Beauty, a uspeće i da posloži svoj inetrni razred do visina sličnih Robinu Vilijamsu u Piter Virovom Dead Poets Society, praveći istorijske paralele iz života Vinstona Čerčila, Ernesta Hemingveja, Frenkilna Delana Ruzvelta, veličajući njihova životna dela, vezujući ih za njihovu ljubav prema čašici alkohola.

Sve te sitne stilski zabavne dosetke, teatralnosti, predvidljivost u kome će teći zloupotreba alkohola i konsekvence koje će neminovno proizvesti, u potpunosti će biti obrisane poslednjom scenom neodoljivog Mikelsenovog jazz baleta, minijaturom toliko memorabilnom i šarmantnom da ju je nemoguće ne posmatrati iz katarzične vizure samog autora, kojom on prkosi nesrećnoj sudbini i ipak slavi neunišivost duha i snagu sećanja.