Perry Mason
Home Box Office (HBO), Team Downey
Ron Fitzgerald, Rolin Jones (created by)
U.S.A.
8
8

Odvjetnik Perry Mason je lik koji se u američkoj popularnoj kulturi pojavio još tridesetih godina prošlog stoljeća, kada ga je kao glavnog lika u seriji krimi romana stvorio američki pravnik i pisac Erle Stanley Gardner. Napisao je Gardner, koji je u trenutku smrti bio i najprodavaniji američki pisac 20. stoljeća, čak 80 romana u kojima je glavni lik bio Mason, a romani u kojima je on glavni junak do danas su prodani u nevjerojatnih 300 milijuna primjeraka. Vrlo brzo Mason je dobio i prve filmove, od 1934. pa sve do 1955. godine na CBS-u se emitirala radio drama s njim u naslovnoj ulozi, da bi vrhunac popularnosti ovaj istražitelj doživio od 1957. do 1966. kada je također na CBS-u išla i televizijska serija u kojoj je lik popularnog odvjetnika utjelovio Raymond Burr. I tijekom sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih oživljavao se njegov lik u serijama i filmovima, a najnoviju inkarnaciju Perry Mason je doživio u osmodijelnoj seriji koja je upravo završila s emitiranjem na HBO-u.

Privatnog istražitelja koji će se u međuvremenu pretvoriti u odvjetnika ovaj puta utjelovio je velški glumac Matthew Rhys (proslavio se u serijama Brothers & Sisters i The Americans, a do sada mu je možda i najpoznatija filmska uloga u The Beautiful Day in the Neighborhood). Priča je potpuno prilagođena današnjem vremenu i zahtjevima moderne televizijske produkcije tako da je okruženje Los Angelesa na prijelazu iz 1931. u 1932. godinu prikazano zaista izvanredno, no ništa manje od HBO-a nisam ni očekivao. Masona upoznajemo kao privatnog detektiva koji se bori s demonima iz prošlosti, propalim brakom i odvojenosti od djeteta, PTSP-om iz Prvog svjetskog rata i koji životari odrađujući sitne, često prljave poslove. Njegov je zadatak povremeno pratiti holivudske selebritije i slikati ih in flagranti u nezavidnim situacijama pa te fotografije prodavati tračerskim magazinima ili iznuđivati iste te zvijezde i zvijezdice koje je uslikao.

Posla nema jer Velika depresija koja je zahvatila Ameriku i cijeli svijet je na vrhuncu, njegovo obiteljsko imanje u unutrašnjosti Kalifornije je na bubnju i pitanje je dana kad će ostati bez krova nad glavom, a tipični je on filmski istražitelj koji je vječno pijan i upada u probleme. Po svom stilu i nastupu pomalo me Mason podsjetio na noirovskog Billyja McBridea, lika koji je Billy Bob Thornton utjelovio u seriji Goliath jer i Mason je jedan od onih vječno dekintiranih pravednika u ozbiljnim problemima. Pitanje je bi li Perry imao i to malo posla da mu nije prijatelja i već ostarjelog odvjetnika E. B. Jonathana (John Lithgow), koji će mu i povjeriti zadatak da istraži slučaj otmice djeteta koje pošlo potpuno krivo.

Umjesto da vrate dijete nakon što su iznudili stotinu tisuća dolara otkupnine od njegovih roditelja, mališan je pronađen mrtav, a vrlo brzo pod jako čudnim okolnostima skončali su i oni koji su ga oteli. Policija je na brzinu odlučila zatvoriti slučaj, a već samo površnim čeprkanjem Mason će shvatiti da je riječ o puno složenijoj priči u kojoj se ogledaju nezamisliva korupcija i pokvarenost cijelog grada i njegovih struktura. Los Angeles kojeg ćemo vidjeti u ovoj seriji neodoljivo podsjeća na Los Angeles kojim je ordinirao Nicholsonov J. J. Gittes u Kineskoj četvrti Romana Polanskog. Na svakom kutku je očito da je cijela zemlja u kaosu i da su ljudi na rubu strpljenja i živaca, a medijska senzacija koja se stvorila oko otmice i ubojstva djeteta za koje će se ispostaviti da je unuk mogula Hermana Baggerlyja (Robert Patrick) punit će sve novinske stupce sljedećih mjeseci.

Posve je očito da keatori ove serije Ron Fitzgerald i Rolin Jones s "Perryjem Masonom" imaju višegodišnje planove jer otvaraju se ovdje i neki krakovi priče koji kao da će se dodatno razrađivati u sljedećim sezonama. Tako imamo ovdje i podzaplet o nekakvom kršćanskom kultu čiji su članovi bili roditelji ubijenog klinca, a djed mu je bio glavni financijaš, kojem je na čelu karizmatična propovjednica koja za Uskrs obećaje usksrnuće malenog Charlieja. Priča se ovdje razvija polako, a što ide dalje, sve je bolje te je lik Masona pravi noirovski, istražitelj / odvjetnik koji je spreman ići do kraja i učiniti sve za svoje klijente ako mu instinkt govori da su oni nepravedno optuženi. Lik je to koji će svjesno činiti i neke loše, nezakonite stvari kako bi dokazao da je u pravu i doveo do oslobađajuće presude za svog klijenta, ma koliko takva opcija u početku izgledala beznadno. Definitivno je "Perry Mason" u prvoj sezoni potvrdio očekivanja, a vjerujem da u sljedećim godinama od ove serije možemo očekivati da bude samo još bolja.