Fred & Rose – Estado Alpha [2020]

Fred & Rose
Estado Alpha
Irascible Music /2020
8.4
8

Fred Raspail i Rosario Baeza upoznali su se u Buenos Airesu 2018. godine. Nedugo zatim, ovaj francusko-švajcarsko-argentinski dvojac odvažio se da, uprkos svom kratkom postojanju, krene na podužu turneju u 2019toj godini, koja se sastojala od 60 nastupa u Europi i Južnoj Americi. Upravo tokom te avanture, između dva koncerta,  nakratko su stali ispred mikrofona i isporučili spontani, kosmopolitski album koji isijava bluesom i garage rockom, uz blagu dozu egzotike. Sirov ali stilizovan, sa puno temperamenta.

Metodu koju je usavršio sa svojim švajcarskom triom Los Gatillos, Fred Raspail je i u ovom slučaju primenio, tačnije  uspeo je za deset dana da napiše, aranžira i snimi deset pesama. Naravno,  Estado Alpha ne bi bio to što jeste bez šarmantne Rosario Baeze.  Ovo se najbolje oseća u lascivnosti psihodelične cumbie “Ana me besó” gde ona hladnokrvno opisuje : “Cuando me besó / When she kissed me, había tomado vino de cartón / she was drinking cheap wine, estaba borracha y ya me olvidó / she was drunk and already forgot me.” Sa druge strane, pretvara se u dvojnicu Poison Ivy na garažnoj “My Baby Got Balls”. Fred i Rosa su se poigrali i sa klasicima, "Some Nights Mothers" je anahrona kompozicija bazirana na gospel tradicionalu "Sometimes I feel like a motherless child",  dok “In The Pines”, koju je prvi snimio legendarni Lead Belly a najpoznatija je po obradama Nirvane i Marka Lanegana, dobija sablasni voodoo tretman. “Berlin Dein Gesicht Hat Sommersprossen” i “Poor Lonesome Daddy” imaju atmosferu koja udaraljkama i verglom priziva divlje godine Toma Waitsa. Na samom kraju Rose nam prvo servira slatko-gorki blues “You Better Get Where You Belong” da bi finiširala prelepom obradom pesme Atahualpe Yupanquisa “Piedra y Camino”.

Iako su duo, Raspail i Baeza su multiinstrumentalisti, pa na Estado Alpha možemo čuti gitare, nožni bubanj, violinu i klavijaturu. Pevaju na engleskom, španskom i nemačkom, ali osim u rečima, internacionalizam živi u duhu ovog benda.  Rose živi i radi u Buenos Airesu, Fred je debitovao u Ženevi, sudar ovih svetova daje muzici južnoamerički senzibilitet i evropsku kompaktnost. Primitivni, garažni blues iz argentinskih bircuza, tj. del bar clandestino.