Las Kellies - Suck The Tangerine [2020]

Las Kellies
Suck The Tangerine
Fire Records / 2020
7.7
7

Slušajući šesti album “Suck the Tangerine” argentinskog all-girl post punk benda  Las Kellies shvatio sam da je to gotovo sigurno prvi bend iz ove zemlje koju sam čuo.  Dominantna asocijacija na argentinu od 1986.godine mi je onaj "pogani mali patuljak sa božijom rukom”. što je delom činilo da sam, sa punom namerom, zabilazio mnogo toga što je dolazilo sa tog podoneblja.

Argentinska muzička scena, bar ova koja je bliska mom ukusu, i nema puno bendova ili muzičara koji su se dosegli svetske slave. Pripremajući ovaj tekst čeprkao sam po internetu i veoma brzo sam uspeo da pronađem par zanimljivh indie bendova poput Rial, Telescopios, Las Ligas Menores i Archipiélagos. Ono što je zajedničko sa sve ove bendove je da svi pevaju na španskom.  Las Kellies za razliku od svojih sunarodnika za svoje tekstove koriste engleski jezik. Pored neophodnog muzičkog kvaliteta i kreativnosti, ne koristiti engleski jezik a pretendovati na kakav takav uspeh na svetskoj sceni je veoma otežavajuća situacija.

Bend su  osnovale Cecilia Kelly (vokal/gitara) i Silvina Costa (vokal/bubanj) kada su se 2005.godine upoznale na jednom koncertu. Još na početku su odlučile da nastupaju pod pseundonimima sa istim prezimenima. Tako se Ceci i Sil Kelly pridružila na bas gitari Titi Kelly, koja je bend napustila pre objavljivanja njihovog prvog albuma “Shaking Dog! (2007). Na poziciji basistkinje od tada je bilo nekoliko promena, JJ Kelly, zati Adri Kelly a u ovom trenutku sa bendom nastupa Manuela Ducatenzeiler .

Njihov debi album napravio je zapažen uspen an argentinskoj undreground sceni. Zvuk Las Kellies je koktel post panka, garažnog i indie rocka , pop mleodija sa dub ritmovima, i oslikava ga specifičnom plesnom atmosferom, koja je bila veoma popularna prve decenije ovog veka sa eksplozijom dance punk bendova poput !!!, The Faint, Hot Hot Heat i ponajviše The Rapture.

Las Kellies su do sada objavile još “Kalimera” (2009), “Kellies” (2011), “Total Exposure” (2013) i “Friends & Lovers” (2016).