The Punisher sezona 2

The Punisher
Netflix / Marvel / 2018
8.5
8

Nedavno je Netflix potvrdio ono što je najveći deo gledališta i očekivao. Poslednje dve tv serije iz Marvelovog univerzuma sa njihovog kanala, Jessica Jones i The Punisher i zvanično su otkazane. Ova odluka nema nikave veze sa gledanošću ili kvalitetom ovih serija, već sa činjenicom da je Disney otkupio Marvel i samim tim sva prava na njihovu intelektualnu svojinu.

Kako upravo Disney pokreće svoj streaming servis, poput Netflixa i Amazona, najverovatnije krajem ove ili u toku sledeće godine, bilo je za očekivati da neće dozvoliti da se „njihova intelektualna svojina“ arči na suparničkim servisima. Još gore su najave  da izgleda ni sam Disney ne želi da nastavi sa ovim tv serijama. Opet nije razlog u popularnosti i kvalitetu dotičnih, već  jednim delom, u sukobima nekih tabora unutar same komapnije,  a sa druge strane što su sve Marvelove tv serijea u produkciji Netflixa ipak bile previše eksplicitne i slobodne za novokomponovanu političku korektnost raznih „social justice“perjanica Holivuda i Disneyju, kao i da se ne uklapaju u opštu sliku Disneya kao korporacije koja se diči svojim imidžom „family friendly“ ostvarenja. Nema baš mnogo toga ni u Jessici Jones, a još manje u Punisheru.

Pa ipak Netflix je svojim delima o Marvelovim superherojima potpuno oduvao tv ostvarenja o njihovim kolegama iz superničke kompanije (DC Comics).  Arrow, The Flash, Supergirl pa i svi ostali već par sezona su teške za gledanje, a ove godine nemoguće to uraditi a da nemate kofu za povraćanje pored sebe.  Stiče se utisak da scenarijo pišu najljući „SJW“ (social justice warriors) fanatici na svetu.

Punsher kao televizijski lik imao je odlično predstavljanje u drugoj sezoni Daredevila, kada je u potpunosti preuzeo tv šou od glavnog lika. Prva sezona je takođe bila više nego dobra i odlično je prihvaćena. Sa drugom sezonom se moglo očekivati da može upasti u probleme, jer su očekivanja naglo porasla. I pored toga što ostavlja malo slabiji utisak i dalje je uspela da u celini uspešno parira prvoj sezoni.

Akcione scene, kao i u prvoj sezoni su odlično osmišljene, veoma nasilne (retko se viđaju scene tuče poput one u teretani)  i majstorski realizovane, i na momente ostavljaju bez daha, i sve to bez nekih skupocenih specijalnih efekata. Na sve to dodajte odličnu glumu Jona Bernthala, za koga moram da priznam da sam imao sumnje da će uspeti da adekvatno otelotvori lik Punishera.

Nedostatak je što postoji utisak ponavljanja. Castle se ponovo bori protiv starog neprijatelja Billy Russoa (Ben Barnes), bar na jednom frontu, dok na drugoj strani ima upravo ono zlo koje sam malopre pomenuo, oličeno u bogatoj porodici koja misli da im bogatstvo i moć dozvoljava da se igraju Boga životima drugih ljudi. Naravno, takve primere imamo svuda oko nas, i u realnom životu njihove zličinačko/političke/poslovne karijere su više nego uspešne, ali ne i u svetu u kome živi Punisher.