Laura Veirs - The Lookout [2018]

Laura Veirs
The Lookout
Raven Marching Band / Bella Union / 2018
8.6
8

Laura Veirs je dobro poznato ime onim ljubiteljima folk/americana scene koji do svoje muzike dolaze uz malo truda, „kopanjem“ po raznim web portalima i forumima. Široj publici postala poznata nakon odličnog albuma case/lang/veirs koji je snimila zajedno sa Neko Case i k.d.lang.

Sada, dve godine nakon tog albuma i 5 godina nakon prethodnog solo albuma „Warp and WeftLaura Veirs se vraća desetim studijskim albumom „The Lookout“.  O temeljitosti i talentu ove umetnice mnogo može reći podatak da je tokom dugogodišnjeg rada na ovom albumu napisala 117 pesama, od toga je snimljeno samo 14, dok je 12 našlo mesto na albumu „The Lookout“. Kako je sama priznala ostale su u arhivi i čekaju neku drugu priliku.

The Lookout“ je konceptualni album, i glavna tema koja se provlači je krhkost stvari u svetu oko nas, života, prirode, ljudi. Da je gospođa Veirs pravi majstor svoje umetnosti možemo čuti odmah na prvoj pesmi „Margaret Sands“, za koju je inspiracija bila poema“Death by Water“  T.S. Eliota. Neverovatno je kako pesma u kojoj imamo samo dve gitare, njen prelep, mekan, kristalno čist glas, uz blagu zvučnu pozadinu klavijatura može delovati tako bogato, ispunjeno i kompleksno.

„Everybody Needs You“ nam donosi malo savremenije muzičke motive, poput ritam mašine, oreko koje imamo pažljivo nanesene razne muziške slojeve, gitara, klavijaura, gudača. Onda dolazi pravo remek delo, pesma „Seven Falls“. Zvuk pedal stil gitare i prelepe vokalne harmonije stvaraju toplu setnu pop/folk atmosferu poput one koju u svojoj muziku ima i bend Camera Obscura.

„Mountains of the Moon“ je obrada pesme benda The Grateful Death u kojoj je gostovao Jim James (My Morning Jacket) , dok Sufjan Stevens gostuje na „Watch Fire“, koja blago podiže tempo. „Heavy Petals“ je nežna, bogata balada koju krase odlične gitarske melodije, obogaćene pedal stil gitarom i solom na klarinetu.

„The Meadow“ je savršena igra klavira i gudačkog orkestra, dok „When it Grow s Darkest“ donosi ples sitare i violine  . Koktel pedal steel gitara i blago distrozirana gitare Jim Jamesa čine  „The Canyon“ prelepo sklopljenim mozaikom folka i amerikane pacifičkog severozapada.

Kao i gotovo sve prethodne albume i ovaj je producirao Tucker Martin, suprug Laure Veirs, koji je takođe odsvirao većinu instrumenata na albumu.

Laura Veirs je diplomirala geologiju i mandarinski, godinama je radila kao član i prevodioc u geološkoj ekspediciji u Kini. Sama napominje da je nauka velika inspiracija njenom umetničkom radu, posebno simetrije koje priroda otkriva tek pod mikroskopom i da se trudi da upravo tu prirodnu simetriju prenese na svoju muziku. Ona je, takođe, nedavno objavila knjigu za decu, ona vodi i svoju izdavačku kuću, ona stvara muziku već gotovo dve decenije i pri tome ne pravi nikakve kompormise kada je muzika i umetnost u pitanju. Sve ovo čini je pravim svetionikom ne samo njenog žanra već intelignetne i kvaliteitne muzičke scene uopšte. „The Lookout“ je samo još jedan odličan dodatak njenom muzičkom opusu.