Preoccupations - New Material [2018]

Preoccupations
New Material
Flemish Eye / 2018
8.5
8

Karijera ovog post pank kvarteta iz Kalgarija može se smatrati prilično neobičnom, poput i njihove muzike. Karijeru su započeli kao Viet Cong, objavili 2015. godine veoma dobar prvi album istog naziva kao i bend. Kako je ime benda stvaralo velike kontroverze i otežavalo im karijeru Mat Flegel i ekipa su ime promenili u Preoccupations, i odmah sledeće godine objavili još bolji, drugi debi album u karijeri, tačnije  debi album pod novim imenom, koji je kao i prvi nazvan imenom benda.

Sada se vraćaju novim albumom „New Material“ koji je korak napred u svakom mogućem pravcu. Preoccupations su od samog starta bili bend koji svojom muzikom stvaraju izazov za slušaoce na mnogo nivoa. To se ni ovim albumom nije promenilo, ali shodno „višoj ligi“ u kojoj se bend sada kreće njihova muzika, posebno u produkciji, delo Justin Meldal-Johnsena (koji u svom impresivnom CVju ima saradnju kao producent ili muzičar sarađivao sa mnogim velikim imenima poput M83, Nine Inch Nails, The Mars Volta, Beck) zvuči znatno bogatije bez žrtvovanje autentične atmosfere kojom zrači muzika ovog benda.

Preoccupations su se od početka karijere  kretali po muzičkim sferama bliskim velikim bendovima i muzičarima s početka 80ih, poput Joy Division, Psycholedic Furs, Bowie ali je upravo Meldal-Johnsenova produkcija mračne melodije albuma „New Material“ obogatila nijansama koje su najbolje uhvatile šmek tog perioda. Upravo tako i počinje album, odlična bas linija, besprekorni ritam Mike Wallacea (ne samo za ovu pesmu već kroz celu diskografiju benda ) i synth melodije sa dramatično-hipnotičkim vokalom Matta Flegela u pesmi „Espionage“ stvaraju mračnu atmosferu uz koju možete i da zaigrate.

New Material“ kao i prethodni albumi nije album koji će vam se dopasti na prvo slušanje, bar meni nije. Preoccupations ni na ovoma albumu nisu napustili paterne po kojima kreiraju pesme. Svojim velikim muzičkim umećem i kreativnošću,  lagano se poigravaju muzičkim motivima žanra koji postoji već gotovo četiri decenije kreirajući varijacije tako da nikada nemate utisak ponavljanja ili već viđenog.

Jedan od prvih utisaka tokom slušanja albuma „New Material“ je  da su stvorili neke od svojih najprijemčivijih pesama. „Decompose“ i „Disarray“ su obojene malo svetlijim tonovima, ali melodije, posebno kod ove druge, se gotovo lepe za vas, u kojoj odlična gitarska linija uz Flegelov vokal stvaraju neobičan koktel emocija tuge, lepote i sreće u vama.