American Gods, Season 1
Starz!, Amazon Prime Video
Bryan Fuller, Michael Green
engleski
7.2
7

Adaptacija bestseler romana Nila Gejmena, American Gods u TV formatu kuće Starz! predstavlja jedan ambiciozan i spektakularan projekat za koji je najzaslužniji Brajan Fuler, poznat po stilizaciji iz serijala Pushing Daisies i Hannibal. Doduše, bez nekog predznanja i čitanja pomenuitog romana, vrlo često ćete se zapitati „šta se ovde zapravo dešava“ u gomili likova i situacija za koje ne postoje prethodna objašnjenja niti upozorenja.

U osnovi, roman i TV serija obrađuju sudar starih bogova, onih koji su doseljenici u novootkriveni kontinent doneli sa sobom i novih bogova koji se danas poštuju možda i više nego ti stari, iskonski entiteti. Svi se bore za naklonost izgubljene američke duše i sprema se veliki, epski sukob. Prvi serijal, koji je, recimo, samo jedna trećina romana, je uvod kroz jedan čudni i uvrnuti road trip.

Naime, misteriozni gospodin Sreda (Mr. Wednesday - igra ga stari lisac Ian McShane), uspeva da privoli sveže puštenog zatvorenika po imenu Shadow Moon da radi za njega i pomogne mu na njegovom putovanju / potrazi / vrbovanju. Kako se i da očekivati, Shadow Moon upada u vrtlog zbivanja koja nemaju mnogo veze sa ovozemaljskim i kao običan smrtnik, prolazi kroz razne fantastične situacije...

American Gods jeste serija visoke produkcije i to je njen najjači adut. Konverzacija između karaktera vrlo često, u samom startu izgleda efektno i prodorno ali, takođe vrlo često, a kasnije i učestalo, gubi na intenzitetu kako rečenice bivaju sve duže i duže. Sa druge strane, to daje jedan psihodeličan efekat i napinje čula da pokušaju da na neki način dekodiraju ono šta nadnaravna bića pričaju i kažu. Nekako sve deluje kao dobro producirani tabloid i napucane naslovne strane na njima (ne kažem da većina neće uživati u prikazanom, čak sam siguran da će biti dosta fanova serije).

Danas se suočavamo sa činjenicom da živimo u doba gde su TV serijali mnogo bolje koncipirani i realizovani nego većina filmova na repertoaru bioskopa. TV format daje mnogo više prostora scenaristima i rediteljima, neke se teme i karakteri mogu mnogo preciznije prikazati i situacije objasniti no što je to slučaj u filmskom formatu od sat i po do dva. Ovo je zlatno doba TV-a, opet. American Gods su produkt tih retro-novotarija.