Big Thief - Capacity [2017]

Big Thief
Capacity
Saddle Creek Records / 2017
8.6
8

Bruklinski kvartet  Big Thief su prošle godine objavili odličan debi album „Masterpiece“ i skrenuli na sebe pažnju ljubitelja muzike širom sveta. Jedva godinu dana kasnije Big Thief se vraćaju svojim  drugim album „Capacity“, čije su snimanje započeli samo šest meseci nakon objavljivanja „Masterpiece“.

Odmah se može primetiti da je „Capacity znatno intimniji i kompleksniji album. Adrianne Lenker kao glavna pokretačka snaga u ovom bendu je veoma dugo u muzici i nije nepoznato ime ljubiteljima akustične folk muzike.  Ipak,  tek ekipa muzičara koja je sada oko nje, a koju čine gitarista Buck Meek, njen partner kako u profesionalnom tako i privatnom životu, Max Oleartchik na bas gitari i James Krivchenia za bubnjevima pomogli su Lenkerovoj da pronađe svoj pravi muzički izraz.

Njena iskrenost i veština da svoje najbolnije i najinimnije emocije i strahove pretoči u stihove i muziku dolazi još više do izražaja na ovom albumu, ujedno,  to je i najvažniji aspekt ovog albuma. "Capacity" je bolno iskren i potpuno ličan počev od stihova, pa do samog omota na kome vidimo ujaka Lenkerove u čijim rukama je ona sama kao beba.

Album otvara „Pretty Things“ tiha balada na akustičnoj gitari, koja najviše podseća na muziku koju je Lenkerova  stvarala pre Big Thief, je veoma intiman uvod u ovaj album. Kakofonija električnih gitara i bubnjeva na početku „Shark Smile“ pretapa se u divnu mid tempo melodiju koja prati ispovest devojke koja se oprašta od svoje tragično nastradale ljubavi.  „Mythological Beauty“ je jasan primer njene sposobnost da teške trenutke, u ovom slučaju iz svog detinjstva i snažne emocije iz svog ličnog života iskaže kroz stihove i muziku. Klavirska balada "Mary" je ujedno posveta dobroj prijateljici ali i posezanje za uspomenama iz detinjstva i svakako je jedan od najintimnijih momenata na ovom albumu.

Instrumentalno, osobeni stil svakog od muzičara ovog benda, Meekova gitara koja plete muzičku mrežu oko gorko-slatkih gitarskih melodija Lenkerove uramljenih odličnom ritam sekcijom Oleartchika i Krivchenia stvara jedinstvenu harmoničnu sliku.

Odličan debi album, za mladi bend može biti mač sa dve oštrice. Očekivanja drugog albuma mogu biti prevelika za muzičare koji možda još uvek tragaju za svojim pravim izrazom. Big Thief nisu imali nikakvih problema sa svojim drugim albumom. Oni su ekipa odličnih muzičara i umetnika sa savršenom hemijom među sobom. “Capacitydeluje kao savršeno prirodan naslednik njihovog prvenca i veliki korak napred u njihovoj karijeri