Johnny Cash : I See a Darkness [2009]

Johnny Cash : I See a Darkness
Abrams, Harry N. Abrams, Inc.
Reinhard Kleist
8.6
8

Pretvaranje istorije u legendu se, u okvirima pop kulture, vrši skoro supersoničnim brzinama pa je i život i delo Džoni Keša doživelo slično formatiranje. Džoni je za života napisao biografiju u dva toma ili iz dva dela, 70-ih godina prošlog veka izlazio je džepni strip "Hello, I'm Johnny Cash"  a snimljen je  i film "Walk the Line" iz 2005. godine u režiji Džejmsa Mangolda.

Ova verzija stripa, iz 2009. godine, iz pera Reinhard Kleist-a, umnogome obrađuje iste ključne tačke u životu Džonija Keša kao i evanđelistička verzija iz 1976. godine - teško detinjstvo, život u siromaštvu, rad na poljima pamuka i gubitak voljenog brata, njegov uspon na muzičkoj sceni, turbulentan period zasićen preteranom konzumacijom alkohola i amfetamina, "skidanje" sa istih uz pomoć njegove druge žene Džun Karter i naravno, u svom strogom centru, koncert u zatvoru Folsom. U ulozi naratora stripa se nalazi upravo jedan od zatvorenika iz Folsoma i ilustrovane su dve pesme iz Kešovog repertoara - "I shot a man in Reno (just to watch him die)" , "A Boy Named Sue"  i delom, pred sam kraj stripa i "Ghost Riders in the Sky"

Pored uvoda i priče iz odrastanja Džonija Keša, dolazimo do dela koji se iščekuje a to je Keš na turnejama, na putu. Taj put je popločan, kao što napomenuh, alkoholom, pilulama svih vrsta, kriminalnim ponašanjem i slupanim Kadilacima. Kleistov stil crtanja je poprilično dinamičan i akcent je, bez pardona, stavljen na "najluđi" period Kešovog života, skoro potpuno eliminišući i mirnije, normalnije faze.

Za razliku od pisanih biografija, ovde je grafička forma prikaza dokazala svoju specifičnost. Ovo je vizuelna prezentacija materijala i kao takva, ne mora biti u potpunosti istinita niti u potpunosti fer prema onome šta se može očekivati iz teksta biografije. Na nekih 220 strana imamo priliku da vidimo jedan poseban portfolio u crno-belom o Čoveku u Crnom (Man in Black).