Clap Your Hands Say Yeah - The Tourist [2017]

Clap Your Hands Say Yeah
The Tourist
Undertow / 2017
7.6
7

Clap Your Hands Say Yeah, u trenutku kada su osnovani 2004.godine bili su kvintet da bi sada, kada je objavljen peti album „The Tourist“ sve se svelo na jednu osobu, Aleca Ounswortha. Nakon odličnog debi albuma, istog naziva kao i bend, koji je objavljen 2005.godine, usledila je serija osrednjih izdanja „Some Loud Thunder“ (2007), „Hysterical“ (2012) i „Only Run“ (2014), koja su bend pomalo gurnula u zapećak pažnje javnosti i medija.

Album „The Tourist“, kako sam Ounsworh napominje je delo burnog  perioda u njegovom životu. Ta vrsta energije koja dolazi umetnicima u ovakvim trenucima kod njega je rezultirala, vidnom zrelošču koja se oseća u pesmama, u njegovim stihovima u muzici. Pesme su znatno ujednačenije po kvalitetu i atmosferi ali su i dalje zadržale esenciju i uvrnutost koja je krasila njihov prvi album. Glavna promena zvuka u odnosu na njihov prethodni album je znatno manje elektronike, što se u slučaju ovog albuma pokazalo kao dobar potez.

Njegov delikatan vokal je i dalje njegovo glavno oružje, povremeno  granici histerije, pre svega u trenutku kada emocije sa kojim se bori postaju previše snažne, što na momente stvara Talking Heads atmosferu koja je karakterisala prve albuma ovog benda. Svako novo slušanje ovih pesama može vam otkriti nove slojeve koje ranije niste primetili, i vremenom nam se otkrivaju veoma lepe melodije, zanimljivi ritmovi koju pesmu lagano grade do vrhunca, što na kraju daje rezultat u pesmama koje bi bez problema mogle biti deo albuma bendova poput Arcade Fire ili Broken Social Scene.

Ovo je jedan od onih albuma koji zahteva malo vremena i strpljenja. Nakon prvog slušanja jasno je da u njemu postoje stvari koje treba otkrivati polako. Svako novo preslušavanja doneće vam nove i veoma lepe muzičke motive. Clap Your Hands Say Yeah su napokon uspeli da, posle 12 godina stvore veoma dobar, energičan indie rock album, koji je dostojan njihovog odličnog debi albuma.