21 Laps Entertainment, FilmNation Entertainment, Lava Bear Films ...
Denis Villeneuve
Eric Heisserer (adaptacija), Ted Chiang (po njegovoj priči "Story of Your Life")
engleski, ruski, mandarinski ...
4.0
4

Tokom velikog vremenskog perioda, od samog postanja inteligentnog oblika života kakvog i danas poznajemo, gledalo se u zvezde i verovalo u postojanje viših i moćnijih bića koja imaju moć da uređuju život i sudbine svih nas koji smo dole. Uglavnom sve religije na svetu imaju vrhovno ili više vrhovnih bića kojima se klanjaju. Mnoge od njih prepričavaju u svojim svetim knjigama, ranije susrete sa tim bićima koje nazivaju bogovima. Takođe, sve religije predviđaju ponovni dolazak tih svevišnjih bića i ponovni kontakt sa njima, za naše generacije, naravno, prvi takve vrste.

Upravo od takve pretpostavke polazi priča "Story of Your Life" po kojoj je Denis Vilnev režirao film Arrival. U najavi, posebno ako poznajemo njegove ranije radove tipa "Enemy" i "Sicario", trebali bi da očekujemo (moj slučaj) neku verziju indie-SF filma. Za takvu interpretaciju, odabrani su likovi Amy Adams, Jeremy Renner i Forest Whitaker kao nosioci priče. Film je pogodio metu otprilike kao i stormtruperi u serijalu Zvezdanih ratova...

Pokušavajući da pobudi emocije gledalaca još u najranijoj fazi filma, prikazujući dirljive scene porodične tragedije i gubitka, Arrival se dalje razmotava kao tiha i spora patnja, prošarana TV vestima o dolasku vanzemaljaca na 12 lokacija na našoj planeti. Zašto baš taj broj i zašto baš na tim lokacijama nije do kraja ostalo jasno a ni na samom početku, naravno.

Ako se podsetimo Erih von Denikena i njegovih teorija o posetama vanzemaljaca u ranijoj istoriji ljudske vrste (Nazca linije u Čileu npr.) i naznaka pokušaja komunikacije sa lokalnim stanovništvom i shodno tome, interpretaciji tih, nazovimo ih porukama, tadašnjeg nivoa naše civilizacije u obliku crteža, pisma ili priča, pokreće se večna rasprava o komunikaciji na istom nivou sa bićima više inteligencije. Glavna junakinja filma je visoko uvaženi profesor lingvinstike koji je odabran da predvodi tim pregovarača iliti interpretatora komunikacije sa vanzemaljcima. Osnova je provaliti t.j. dekodirati jezik na kome se komunicira. Taj deo priče je interesantan ali za jednu od epizoda X files ili Zone Sumraka, kako film odmiče, postaje dosadan i nepraktičan za veliko platno.