Jonás Cuarón
Jonás Cuarón, Mateo Garcia
Mexico, France
meksi;ki, engleski
5.6
5

Kada sam video najavu filma "Desierto", nekako me je podsetilo na jedan klasik sa veoma sličnom tematikom i izvođenjem, naime, radi se o filmu iz 70-ih prošlog veka, "The Hunting Party". Ispostavilo se da je pomenuti, stariji klasik, mnogo sadržajniji od ovog novog...

"Desierto" ima veoma jednostavnu priču, nema neke posebne dubine sem par trominutnih (bukvalno) sekvenci gde se veoma blago dotiču detalji glavnih karaktera. Sve ostalo je svedeno na, moram priznati, zaista fenomenalnu fotografiju i poteru.

Reditelj koji potpisuje ovo delo u scenariju i režiji je nova zvezda Jonas Cuaron (Žonas Kuaron), inače pisac nagrađivanog filma o kojem se dosta pisalo protekle godine - "Gravity". Film "Gravity" je režirao njegov otac Alfonso, da ne bude zabune.

Dakle, Jonas je lutao meksičkim i američkim pustinjskim prostranstvima skoro dve godine kako bi našao idealna mesta za snimanje svog filma "Desierto". Po njegovim rečima, inspiraciju za film nije našao u mom gorepomenutom filmu za poređenje, već u filmu "Duel" Stivena Spilberga. Uloge su podelili Garsija Bernal i Džefri Din Morgan (moderni, popularni negativac). U glavnoj ulozi je i pas krvoslednik koji je verni drug glavnog negativca. Ishod je napeti triler, jako oskudne dubine, koji u pojedinim trenucima prerasta u horor, naravno ne klasični ali određene scene namenski nisu cenzurisane. Očigledna je želja reditelja Žonasa Kuarona da od samog početka drži publiku prikovanu za ivice svojih sedišta ali kako film odmiče, postaje jasno da je ta ista publika već odgledala popriličan broj sličnih filmova, sličnog intenziteta i slične brutalnosti. Do izražaja onda dolazi sama dubina priče a ovde je nažalost nema. Sem tenzije i manije gonjenja, koja je očigledno ono što psihopatu sa snajperom goni da ubija ljude, ne saznajemo ništa više o karakteru koji se kreće po vrelom terenu, ne dobijamo nikakav odgovor na pitanja i ne saživljavamo se sa žrtvama niti sa ubicom.