Leos Carax
Leos Carax
France | Germany
French | English | Chinese
7.5
7

Ako zaista želite da znate o čemu se radi u filmu Holy Motors, jednostavno zaboravite. Reditelj, Leos Carax, odvešće vas na svojevrsno putovanje kroz kinematografiju iz posebnu ugla prizme psihičkog univerzuma.
Film počinje u Parizu, jednog običnog jutra kada bogati bankar, gospodin Oskar (igra ga više nego sjani Denis Lavant) polazi na put sa svojim vozačem limuzine Selinom (Edith Scob).  Počinje putovanje sa devet segmenata na kome gospodin Oskar prolazi kroz seriju transformacija - kako maskiranja tako i inkarnacija u sasvim druge osobe. On postaje romska baba, moleći za sitniš na mostu preko reke Sene. Unutar digitalne inkarnacije on je nindža ratnik. Zatim, slično kao u delu omnibusa "Tokyo!", gde je Denis Lavant u ulozi ozloglašenog Mr.Merde-a, u sledećoj inkarnaciji otima fotomodela i odvodi je u svoje podzemno skrovište u kanalizaciji. On je takođe i otac tinejdžerke, koga prati ubica poslat da eliminiše svog dvojnika i na kraju, on je razočarani ljubavnik koji pokušava da oživi svoju ljubav na vrhu raspale zgrade jedne banke.

Film o čudovištu, noir, romantična drama, mjuzikl, triler, futuristička seksualna fantazija. Holy Motors je sve to, a opet, ništa od toga. To je zapravo surealan san iz koga se budite oznojeni, u kome se postaje, bitiše, a zatim sve počinje iz početka. Epsko putovanje gospodina Oskara sa celuloidne trake, preko digitalnog filmskog zapisa je zapravo biopsija njegove duše i sastojak svih naših sanjanja.
Jedan od vrhunskih vanvremenskih i slobodno mogu reći, vanzemaljskih ostvarenja o kojima ćete razmišljati dugo vremena nakon gledanja. Njegova sloboda izražavanja je nemerljiva, bravuroznost glume je nepojmljiva. Leos Carax se ne plaši da pogazi pravila forme i priče, pitanje koje se postavlja je - jeste li vi spremni za jednu totalno nekonvencionalnu priču i pokretne slike?