black midi - Cavalcade [2021]

black midi
Cavalcade
Rough Trade / 2021
8.5
8

Black midi su jedno od najzanimiljvijih pojava na mladoj, nezavisnoj muzičkoj sceni Velike Britanije, a slobodno možemo reći i sveta. Njihov odlični prvi album “Schlagenheim” testirao je slušaoca na puno načina, jer njihova muzika nije nimalo laka za slušanje, ali ukoliko vam klikne, onda to ispadne baš kako treba.

Njihov drugi album “Cavalcade”  je sve to pomerio još za stepen više.  Iako je bend zvanično i dalje kvartet, odmah nakon objavljivanja ovog albuma, negde krajem maja ove godine, bend je objavio da je njihov gitarista Matt Kwasniewski-Kelvin na jednoj podužoj pauzi, kako bi se izborio sa svojim mentalnim problemima. Kwasniewski-Kelvin jeste učestvovao u komponovanju par pesama sa ovog albuma, ali nije učestvovao u procesu snimanja, ali su se ostaloj trojici, Geordi Greep-u (gitara/vokal), Cameronu Picton-i (bas/vokal) i Morganu Simspon-u(bubanj) pridružili i dvojica članova koja bend prate na turnejama Seth Evans (klavijature/sintisajzer) i Kaidi Akinnibi (saksofon).

Njihov prvi album “Schlagenheim” bio je poput jake vremenske nepogode, žestok i nepredvidiv. Njihov drugi album “Cavalcade” i dalje nosi tu žestinu, ali haos koji black midi stvaraju na ovom albumu deluju daleko više kontrolisano.

“John L” koja otvara album, inače pesma koja je najbliže nečemu što bi se smatralo pogodnim za širu publiku, a da dolazi od black midi, već sama govori od autentičnosti  ali i otkačenosti ovog benda. Energična i neobuzdana, donosi na priču o društvu koje potpada pod hipnotički uticaj zlog, harizmatičnog lidera, sadašnjost koju nažalost mi upravo živimo. Bend je obogatio svoj zvuk violinama i saksofonom, koji svojim divljim deonicama samo dodaju osobenost frenetičnoj atmosferi zvuka ovog benda.

“Marlene Dietrich” je poptuno suprotna, nežna i meldočna u bossa nova stilu, sa gudačkim aranžmanima,. “Chondromalacia Patella“, “Slow” i “Hogwash and Balderdash” donose upravo onu silinu i matematičku preciznost koju su imale pesme sa prvog albuma. “Diamond Stuff” je popuno minimalistička, tiha i lagana i meni lično najveći izazov za slušanje na ovom albumu.