Poliça - When We Stay Alive [2020]

Poliça
When We Stay Alive
Memphis Industries / 2020
8.0
8

Proces stvaranja i snimanje petog albuma “When We Stay Alive” mineapoliskog bend Poliça bio je obeležen ličnom nesrećom pevačice Channy Leaneagh. Naime, negde na polovini snimanja albuma,  početkom 2018.godine Leaneagh je, čisteći sneg sa krova svoje kuće pala i teško povredila kičmu.  Težak oporavak je trajao mesecima. Za sve to vreme, Leaneagh je bila vezana za krevet, i kako se kasnije ispovedila, po prvi put je shvatila kako se značaj nekih tako jednostavnih stvari, poput šetnje po travi, na lep i sunčan dan veoma olako shvataju.  Njihov peti album “When We Stay Alive” nosi upravo tu dominantnu notu lične, unutrašnje borbe pojendinca u veoma teškim trenucima.

Njihova prva dva albuma Give You the Ghost i Shulamith bili su tako]e veoma lični albumi, dok su se na trećem United Crushers  Poliça  okrenuli gorućim problemima sveta i civilizacije u kojoj živimo, dok je sama muzika, nasuprot stihovima bila obojena, za ovaj bend svetlijim pop tonovima. Četvrti albuma Music for the Long Emergency koji su uradili zajedno sa berlinskim orkestrom Stargazer, nosio je pomalo od sva tri prethodna albuma.

“Driving” upravo donosi onu očaravajuću klaustrofobičnu atmosferu dočaranu, hipnotičkim vokalom, mračnim sintisajzerima uz dva bubnjara i dominantnu, moćnu bas liniju.

Bol, bes, tuga, nemoć, usamljenost, frustracija, izbijaju iz stihova pesama “TATA”, “Fold Up” i “Little Threads” koje potpopljene u teskobnu atmosferu trip hopa, snažno dočaravaju unutrašnju borbu koja Leaneagh vodi protiv same sebe. “Feel Life” i “Be Again”  bolno upečatljivo prenose strah i emotivnu atmosferu ponovnog ovladavanjima delovima svog tela nakon teške povrede i dugog oporavka.

“Steady”,  “Forget Me Now” i “Blood Moon” su otvorenije, nose tračak nade i svetla za razliku od pesama sa početka albuma.

Iako je album kreiran u potpuno dva različita stanja, pre i nakon nesreće, koja su nesumnjivo ostavila, snažne emotivne ožiljke na autora ovih pesama, “When We Stay Alive” zvuči veoma koherentno, ujednačeno i veoma lično.  Poliça iz albuma u album potvrđuje svoju kreativnu i emotivnu zrelost ali pre svega hrabrost da se svojom muzikom i stihovima suoče sa svim nedaćama koje život baca na njih.