Spinning Coin - Hyacinth [2020]

Spinning Coin
Hyacinth
Geographic Music / Domino / 2020
8.8
9

Spinning Coin su u najboljem smislu pravi predstavnici škotske indie po scene, koja se poslednjih trideset godina, izdvojila svojim autentičnim zvukom i velikim brojem veoma kvalitetnih bendova i muzičara.

Osobenost zvuka benda Spininig Coin prepoznao njihov zemljak i doajen  škotske pop scene Stephen Pastel (Stephen McRobbie),  lider kultnog benda The Pastels, jedne od najvažnijih muzičkih pojava u nezavisnoj muzici britanske scene 80ih.  The Pastels  sa potpunim pravom obeležavaju kao rodonačelnici glasgovske i škotske indie pop scene.

Pastel je ujedno i vlasnik etikete Geographic Music, koja posluje u okviru poznate nezavisne izdavačke kuće Domino. Geographic Music se specijalizovala za „unikatnija“ muzička izdanja sa nezavinse scene Britanskih ostva ali i čitave zapadne hemisfere, a u te „unikatnije“ muzičke pojave svakako spada i muzika benda Spinning Coin, te su objavili oba njihova albuma “Permo” (2016) i ovogodišnji „Hyacinth”.

Pesma koja otvara album „Avenues of Spring“ je potpuni kontrast onome što očekujemo od zvuka benda koji dolazi sa škotske scene. Dok same gitare Seana Armstronga i Jacka Mellina lebde u u psihodeličnoj izmaglici, Armstrongov vokal je muzički element skrojen za one sa delikatnim i specifičnim muzičkim ukusom. Sve to zajedno daje jedan neobičan i uvrnut muzički doživljaj, na ovoj pesmi ali, generalno i na celom albumu.

„Feel You More Then World Right Now“, „Ghosting“  ili „Soul Trader“  donosi baš onakav zvuk kakav očekujete od indie pop benda.  Gitarske melodije Mellina i Armstronga veoma često nalaze se na preseku bendova poput Belle & Sebastian, Smiths, Camera Obscura ili Real Estate. Kada ovako svetle i delikatne melodije iskoristite kao muzičku podlogu za vokalne harmonije Seana Amrstronga dobijamo majstorski vešto komponovane pesme koje sa pravom mogu stajati u vrhu žanra i opet biti jedna potpuno autentična i neobična pojava.