Tami Neilson - Chickaboom! [2020]

Tami Neilson
Chickaboom!
Outside Music / 2020
9.0
9

Tamara Tami Neilson je odrasla kao član kanadskog porodičnog country sastava The Neilsons, nastupajuci od svoje 12 godine sa roditeljima i bracom širom Severne Amerike. Iako je nastupala na istoj sceni sa legendama poput Johnnyja Casha i Lorette Lynn i imala dva hita u top 40 singlova na kanadskim listama, sledeći svoje srce 2007. godine preselila se na Novi Zeland, gde je morala da svoju karijeru iznova gradi od nule.

Na sreću, podrška je stigla od lokalnog gurua i trubadura Delaney Davidsona, te je Tami ubrzo postala deo kiwi country zajednice, nastupajući na zajednickim turnejama sa veličinama poput Marlona Williamsa i Barryja Saundersa. Ispostavilo se da je Delaney ključni faktor i za njenu globalnu karijeru, jer se album Dynamite! iz 2014. godine, koji je on producirao našao na mnogim top 10 listama krajem godine, uključujući i The Guardianovu.

Prema Tami, sam naziv albuma Chickaboom! najbolje opisuje njegovu esenciju, a to su rockabilly muzika i Sun Records. Ovo ne treba shvatiti bukvalno, jer na LPju ima i upliva jazza, bluesa, countryja, soula i R&Bja. Ovde se pre radi o duhu epohe koju su ona i njen brat Jay pokušali da ožive, tj, o činjenici da je album snimljen u pokretu, na živo, izmedu turneje i kuće, studijskih muzičara i porodice.

U suštini, kada su Neilsoni u pitanju, muzika je posao a kuća je i studio, što se na ovom albumu može i čuti a što je prisutno i u tekstovima. Tami svoje uloge majke, domacice i “The hot rockin’ lady of country, rockabilly, and soul,” ponosno ističe u pesmama.

Posebno je zanimljiva “Queenie, Queenie”, koja je bazirana isključivo na perkusijama, sa dečijim glasovima u pozadini , gde ona samouvereno peva “Mama got to hustle, do another show, ’cause they won’t play a lady-o on country radio.” Na "Hey Bus Driver!", žuri se kući sa turneje dok "Ten Tonne Truck" peva o njenim iskustvima iz porodičnog benda. Baš zbog toga što je ličan, ovaj LP najjače udara kada se radi o ljubavi.

"You Were Mine" je snažna blues balada, koja ima centralno mesto na albumu i koja peva o gubitku... “There’s only before, and then there’s after.” Takođe se sa svojim diskretnim šarmom izdvaja i "Any Fool With A Heart", gde se glasovi brata i sestre slažu u prelepoj harmoniji, asocirajući na jednostavne dragulje koje je nizala Patsy Cline

Osim Tamari i Jay Neilsonnu, Chickaboom! mnogo toga duguje i Delaney Davidsonu, koji je bio zadužen za gitarske deonice i produkciju. Kao celina, ovaj album je gotovo savršen, počevši od glavnog vokala, koji jednako upečatljivo podrhtava i reži, sve do poslednjeg reverb akorda koji lagano iščazava u prostoriji. Definitivni kandidat za album godine.