The Boys [2019]

The Boys
Amazon Prime / 2019
Eric Kripke, Evan Goldberg, Seth Rogen
8.7
8

Po saznanju da će „The Boys“ biti još jedna tv serija sa superherojima, prvo sto mi je prošlo kroz glavu bilo je „dokle više“. Svet filma i televizije već je preplavljen takvim ostvarenjima, iskaču uz svakog ugla i sva su manje više ista i jedva  podnošljiva. Neki bi rekli ako ti se ne sviđa nemoj da gledas, što je sasvim u redu, ali produkcijske kuće imaju ograničene budžete, pa ako neko sranje o superherojima dobije deo budžeta onda smo ostali uskraćeni za ostvrenje koje stvarno može biti autentično i dobro.

Sa druge strane produkcijske kuće imaju opravdanja da to publika želi, što na žalost jeste tako i biće dok god na svetu postoje psihijhatriski slučajevi koji gledaju „Avengers: Engame“ preko 40 puta u bioskopu, završe u bolnici zbog stresa i višečasovnog plakanja nad sudbinom Black Widow (Scarlett Johansson) u pomenutom filmu, ili pak organizuju proteste zbog Riana Johnsona jer je okaljao lik Luka Skywalkera, kome se dotični divio i kome je bio glavni životni uzor od detnjstva.

The Boys“ nisu bili u planu za gledanje. „Jessica Jones“ još uvek čeka svoj trenutak, a tv serije iz „Arrowversa“ već dugosu  nepodnošljive., „Avengers: Engame“ je pogledan tokom tri dana po sat vremena, jer više od toga nisam mogao da izdržim pored tv ekrana, sva sreća pa nisam ni pokušao da ga gledam u bioskopu. Elem, par dana po izlasku serije stigla mi je preporuka kao seriju treba pogledati jer je nešto potpuno novo.

Nakon prvog pogleda na grafičku novelu „The BoysGarth Ennisa i Daricka Robertsona to je postalno jasno. Grupa običnih ljudi bori se protiv terora superheroja. Sama grafička novela je očigleno bila vruć krompir za mnoge izdavače pa su je između ostalog odbili i DC Comics zbog naglašenog anti-superherojskog tona. Novelu su na kraju objavili Dynamite Entertainment.

Adaprtacija za tv seriju je izvesne ali ne velike  promene, bar na osnovu onoga što se može zaključiti iz prve sezone, ali je u potpnosti prenela duh i ideju  grafičke novele.

Priča prati grupu osvetnika ili vigilantea koji sebe nazivaju „The Boys“ čiji je cilj osveta superherojima. Radnja je smeštena u svet gde postoji veliki broj superheroja sa različitim moćima, i svi oni su manje više vlasništvo ogromne multinacionalne korporacije Vought International.

Vought International se naravno brine o brendiranju, marketingu, komercijalizaciji i monetarizaciji svog vlasništva (superheroja). Dotična korporacija kontroliče masovnu ekspolataciju lika svojih superheroja, snimajući rialitije, filmve u nastavcima, tv serije, kao i proizvodnju suvenira, poput lutki majci i svega ostalog. Ako vas ovo kojim slučajem podseća ne izvesne korporacije u realnom svetu (Marvel, Disney, DC Comics),  verujem da je to urađeno potpuno namerno i nije daleko od istine.  Najpopualrniji heroji su deo grupe koja se zove „The Seven“ i koji su otrprilike nešto poput „Justice League“ ili „Avengers“ , otrpilike prva liga superheroja.

Na prvi pogled oni su savršeni, bez mana i duboko moralne individue. Ali to je samo slika za medije, u stvanosti su pokvareni do srži, bez ikavog moralnog ili etičkog kodeksa, bez trunke humanosti. Potpuna slika i prilika zla. Kao i korporacija za koju rade, ili manje više gotovo svake korporacije na svetu, jer postaje sve više očigledno da upravo multinacionalne korporacije i korporatvna kultura koju nameću, predstavlja vid opšte-planetarnog zla i glavnu pretnja humanom demokratskom društvu, pa čak i opstanku ljudske vrste.

Ni „The Boys“ nisu osobe za koje bi se moglo reći da su „cvećke“.  U izboru između zlih superheroja i sumnjvih vigilantea , oni su nešto poput mnogo, mnogo manjeg zla, ali nikako ne predstavljaju svetluu stranu. Tokom svoje borbe i oni će pogaziti mnoge od moralnih načela koje su imali. Takav moralni pad imamo u obe frakcije, kod Hughie Campbella (Jack Quaid), koji postaje vigilnate nakon što mu superheroj ubije devojku o  kod Stralight (Erin Moriarty) najnovije članice „The Seven“, Njih oboje moraju da daju delić po delić svoje ličnosti, kako bi se prilagodili novonastalom okruženju, i moraju dobro da se pomuče da ne pređu granicu morala i humanosti odakle povratka više nema.

Vođe ove dve suprostavljene strane nemaju takvih problema, oni su već davno prešli tu granicu. Billie Butcher (Karl Urban), vođa „The Boys“ zaslepljen je mržnjom prema superhroijima i neće mariti za bilo kakve žrtve kako među svojim saradnicima tako i među nedužnim civilima.  Najmoćniji super heroj,  koji je veoma prigodno nazvan Homelander (Anthony Starr), mešavina Supermana i Kapetana Amerike, je blago rečeno čudovište skriveno iza uglađenog lika, voljenog i kao suza moralno čistog heroja. Upravo kroz njegova delovanje brutalnost ove tv serije  dolazi do vrnuca.