Blade Runner 2049
Warner Bros / 2017
Denis Villeneuve
Hampton Fancher, Michael Green, Philip K. Dick
9.4
9

Cela ekipa na čelu sa rediteljem Denis Villeneuveom je imala veoma težak zadatak da stvori dostojnog naslednika remek-dela kakav je bio “Blade Runner”. Film Ridleya Scotta iz 1982. godine nije bio hit na prvu loptu. Sam film je bio previše kompleksan, bogat detaljima, van svog vremena, ponudio je sumornu i distopijsku viziju budućnosti, koju većina ljudi nije lako mogla da prihvati, tako da je u samom početku dobio veoma pomešane kritike. Ipak, odlika remek-dela je da izdrži test vremena i to je “Blade Runner” nedvosmisleno uspeo.

Na prvi utisak Villeneuve je stvorio visokobudžetni, estetski i vizuelno bogat i prelep umetnički film. Svaki aspekt ovog filma je na vrhunskom nivou. Scenario Hamptona Fanchera je veoma emotivan, muzika Benjamina Walfischa i Hansa Zimmera je integralni deo filma na isti način na koji je to bila i muzika Vangelisa u prvom delu, dok je kinematografija Rogera Deakinsa savršena.

Villeneuveova vizija filma je slična Scottovoj, tako da film teče veoma sporo, ostavljajući akciju po strani, pokušava da pronađe suštinu ljudske prirode, onoga što nas čini onakvima kakvi smo. Njegova vizija budućnosti je još sumornija nego ona koju smo imali prilike da vidimo u prvom filmu pre 35 godina.

Scott je tada mogao da očara publiku, za ono vreme odličnim vizuelnim efektima i delovima budućnosti koji su tada delovali potpuno nestvarno. Kao što je u jednom intevjuu Rutger Hauer izjavio, “video sam budućnost”, nažalost ta izjava nije bila daleko od istine, jer svet u kome živimo sve više liči na sumornu sliku sveta Scottovog filma, ali i romana Phillipa K. Dicka koji se u svom stvaralaštvu uglavnom bavio distropijskim vizijama budućnosti.

Naučno-fantastične stvarčice koje nudi “Blade Runner:2049” nisu tako  neverovatne i magične kao što su bile pre 35 godina. Leteći “pežoi” ne oduzimaju dah, kao ni hologramske devojke sa sopstvenom inteligencijom, ili veštački stvorena ljudska bića (replikanti). Ovo je nešto što svi mi manje više očekujemo od budućnosti, i sada više ne deluju toliko daleko i nestvarno kao pre 30 godina.