English Teacher - This Could Be Texas [2024]

English Teacher
This Could Be Texas
Island / 2024

Već smo navikli da poslednjih godina sa britanske nezavisne scene dolaze odlični, i veoma originalni mladi bendovi. Jedan od njih je i Leedski kvartet English Teacher.  Bend je postepeno  gradio svoj put do istaknutog mesta na britanskoj muzičkoj sceni poslednjih nekoliko godina. Članovi benda — Lily Fontaine (vokal, gitara), Lewis Whiting (gitara), Douglas Frost (bubnjevi, klavir) i Nicholas Eden (bas) — upoznali su se u Leeds Conservatoire pre skoro deset godina, a od tada su pisali pesme i postepeno usavršavali svoj zvuk. Iako je "This Could Be Texas" njihov debitantski album, značajan deo materijala potiče još iz 2016. godine, a pet od trinaest pesama je već bilo objavljeno pre izlaska albuma.

Ono što je zanimljivo kod English Teacher jeste njihova sposobnost da spoje različite žanrovske elemente u prepoznatljiv zvuk koji se kreće između post-punka, art-indie estetike i elementa savremenog kantautorskog izraza. Bendu je već posvećena pažnja zbog njihovih jedinstvenih muzičkih pravaca i tekstova koji istražuju teme kao što su feminizam, identitet i društveni apsurdi. Fontaine, kao glavna autorka, briljira u pisanju stihova koji su podjednako lični i univerzalni, često koristeći književne reference i igru reči kako bi prenela slojevite poruke. Na albumu, ona deluje kao postmoderna romantičarka, provlačeći svakodnevne misli kroz filtere apsurdizma i društvene kritike.

Album otvara pesma "Albatross", koja postavlja ton sa nežnim, melanholičnim klavirskim linijama i elegantnim gitarskim arpeđima. Pesma nudi polaganu, gotovo refleksivnu atmosferu, dok se zvuk postepeno gradi ka eksplozivnijem kraju. Ovde je očigledna  sposobnost Lily Fontaine da kreira intimnu sliku, dok instrumentalna podrška benda odražava emotivnu napetost pesme. Nick Eden, basista, posebno se ističe svojom sposobnošću da pruži pesmi stabilnu osnovu, dok gitarske linije Lewisa Whitinga polako preuzimaju pesmu.

"Nearly Daffodils" nudi kontrast sa "Albatross", sa hipnotišućim bas linijama koje se prepliću sa suptilnim gitarskim akordima, stvarajući osećaj plivanja kroz zvučni prostor. Fontaine koristi sprechgesang stil pevanja, sličan bendovima poput Dry Cleaning i Yard Act, ali njeni tekstovi unose nežnu dozu apsurda, osvetljavajući svakodnevne trivijalnosti kroz poetsku prizmu. Muzika prati taj apsurd, sa prelazima između melodičnih delova i progresivnih muzičkih sekvenci koje pesmi daju jedinstven dinamizam.