Starfield: Najveća intergalaktička avantura

Starfield
Bethesda / 2023

Bethesda je u svetu video igara već postala sinonim za epske open-world RPG igre. Dovoljno je pomenuti sve The Elder Scrolls igre i moderniju reinkarnaciju Fallout igara, a bilo je tu i još izvanrednih naslova poput "Dishonored", "Rage" itd. Sa igrom "Starfield", pokušali su da se krenu ka svemiru, ka finalnoj granici i uzburkaju svemirske vode, stvarajući univerzum koji kombinuje istraživanje, borbu i detaljno izgrađene svetove. "Starfield" donosi bogatstvo svemirskih avantura, kombinovano sa klasičnim elementima koje volimo iz prethodnih naslova ovog studija. Kao i svaka video igra i ova ima tu i tamo po neku slabost, ali veoma dobar RPG sistem, neverovatne i maestralno kreirane svetove, odlična i zanimljif crafting sistem, kao i veoma dobro napisani kvestovi ipak veoam sigruno pretežu na stranu veoma dobre i zanimljive igre.

Narativ i svet

U srcu "Starfielda" nalazi se priča o potrazi za drevnim artefaktima, raštrkanim po beskonačnom kosmosu. Kao igrač, preuzimate ulogu istraživača koji putuje od planete do planete, otkrivajući misterije svemira. Narativ igre je intrigantan, sa nekoliko zaokreta koji uspevaju da iznenade i dugogodišnje fanove RPG igara. Glavni zadaci često uključuju istraživanje ruševina i borbu protiv neprijatelja, dok su sporedne misije raznovrsnije i često nude dublji uvid u svet igre. Na primer, misija gde postajete svemirski rendžer donosi osećaj pravog svemirskog vestern filma.

Međutim, iako je glavni narativ solidan, pa i najveći deo sporednih misija i narativa, postoje naravno neki generički zadaci koji se ponavljaju, što može postati monotono, ali njihov cilj je uglavnom skupljanje XP poena, novca ili resursa, dok ni na koji drugi način ne utiču na sam narativ koji prati vašeg lika. Naravno, postoje i potpuno infantilne kritike poput onih da je previše planeta (od preko hiljadu koliko ih ima u ooj igri) u svemiru bez tragova života. To su jednostavno gole stene u svemiru, na kojima možete skupljati resurse potrebne za kraftovanje ili posetiti po neku napuštenu vojnu ili istraživačku bazu, koju sada okupiraju svemirski pirati. Na ovakve prmedbe se jednostavno ne treba osvrtati, jer da su kjim slučajem popunili životom svaku planetu u ovoj igri, primedba bi bila da je previše života i da to uopšte ne odgovara onome što mi sada znamo o svemiru, te na taj način ubija mogućnost igrača da oseti realističnost univerzuma i saživi se sa njim.

Gejmplej

"Starfield" donosi unapređenja u kretanju i borbi u odnosu na prethodne Bethesda igre. Sistem pucanja je poboljšan, pružajući osećaj težine i uticaja oružja, slično kao u "Fallout 4", ali sa još više varijacija oružja. Takođe, možete modifikovati oružja, iako je količina unapred modifikovanih oružja toliko velika da modifikacije često nisu ni potrebne.

Jedan od glavnih aduta igre je istraživanje. Svet igre je ogroman, sa mnoštvom planeta koje možete istražiti. Međutim, putovanje između planeta uglavnom se svodi na brzo putovanje, jer je ručno letenje previše sporo i nepraktično zbog velikih udaljenosti. Ovo može stvoriti osećaj nepovezanosti, jer ne osećate uvek kao da zaista putujete kroz svemir.

Izgradnja brodova je još jedan aspekt igre koji pruža mnogo zabave. Možete dizajnirati i prilagođavati svoj svemirski brod, balansirajući između različitih sistema i kapaciteta. Međutim, izgradnja kolonija je manje značajna i uglavnom služi za prikupljanje resursa, što može delovati suvišno za igrače koji nisu zainteresovani za ovaj aspekt igre, a sa druge strane za one koji vole ovaj aspekt igre, "Starfield" pruža itekako mnogo raznovisnih mogučnosti za kreiranje svojih naseobina na dalekim planetama, ili pak puko uređivanje vaših nekretnina na planetama koje obilazite.