Hayao Miyazaki
Hayao Miyazaki
Japan
Japanski
8.0
8

Još 2013. godine se činilo da se legendarni japanski animator Hayao Miyazaki odlučio oprostiti. "Wind Rises" donio mu je još jednu nominaciju za Oscara za najbolji animirani film, no očito je on imao još nešto za reći. Deset godina kasnije Miyazaki je došao ne samo do četvrte nominacije, već mu je "Dječak i čaplja" donio i drugog Oscara nakon "Avantura male Chihiro". Kako je stari Miyazaki u trenutku kada je izašao ovaj film već napunio 82 godine, vrlo je vjerojatno da je "The Boy and the Heron" i njegov posljednji film, sada i definitivno. A riječ je zaista o očaravajućoj pustolovnoj fantaziji, eskapističkoj priči o dječaku koji će utjehu od traume i boli nakon pogibije majke potražiti u svijetu mašte.

A u taj svijet mašte će ga odvesti jedna čaplja koja govori i vizualno i stilski potpuno je to prepoznatljiv film Miyazakija i njegovog Studija Ghibli. Čak četiri njegova animirana filma (Moj susjed Totoro, Pokretni dvorac, Princeza Mononoke i Avanture Male Chihiro) nalaze se na IMDB-ovoj listi 250 najbolje ocijenjenih filmova s tim da je "Mala Chihiro" na 31. mjestu i najbolje je ocijenjeni animirani film uopće. I ovaj film nimalo ne zaostaje za njegovim čuvenim remek-djelima, a radnja se tu odvija potkraj tridesetih kada je Japan već započeo osvajačke ratove na Pacifiku.

Nakon što 12-godišnjem dječaku Mahitu Makiju majka strada u požaru bolnice u Tokyu, skupa s ocem on će preseliti na selo. Ondje će mu zamjenska majka postati Natsuko, sestra njegove majke, a dječaka će stalno proganjati noćne more i neizmjerna tuga, a na sve to će se nadovezati groteskna čaplja koja se stalno mota po imanju, dosađuje mu. I što je najgore od svega, govori i provocira ga.

Kad Natsuko nestane, čaplja će odvesti Mahita do skrivene tvrđave, a pokazat će se ta tvrđava kao svojevrsni portal u Zemlju čudesa. Svijet neke alternativne stvarnosti u kojeg će dječaka dočekati svakakva neobična stvorenja, a tijekom tog putovanja on će se pokušati izboriti s traumom. Iako je dobro poznato da animirani filmovi i obično nemaju veze s realnošću, "Dječak i čaplja" donosi posebnu razinu nadrealizma, a pokazuje da unatoč poodmakloj dobi starom Miyazakiju mašta još itekako radi.