Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima
Sucker Punch Production / Sony Interactive Entertainment / 2024

"Ghost of Tsushima", iz kuhinje studia Sucker Punch Productions objavljena je još 2020.godine za Play Station konzole, od strane Sony Interactive Entertainment. Sucker Punch Production iza sebe imaju nekoliko igara i do sada nikada nisu radili verzije svojih igara za PC, ali kako je "Ghost of Tsushima” prilično potresao svet kompjuterskih igara, donesena je veoma pametna odluka o objavljivanju verzije za računare sa Windows operativnim sistemom.

Radnja je smeštena u feudalnom Japanu, na ostrvu Cušima, tokom mongolske invazije 1274. godine. Igra prati priču Jina Sakaia, poslednjeg samuraja na ostrvu, koji se bori da oslobodi svoj dom od okupatora.

Vizuelna poema ili grafički izveštaj?

Ako ste pomislili da ćete ovde pronaći samo još jednu generičku igru u otvorenom svetu, grdno ste se prevarili. "Ghost of Tsushima" je vizuelna poema, umetničko delo koje neprestano osvaja svojim pejzažima. Svaka travka, svaka kap kiše, sve je do detalja osmišljeno da vas uvuče u svet feudalnog Japana. Ovo nije samo igra, ovo je ljubavno pismo Japanu, napisano pikselima i renderovano s ljubavlju. Ali, naravno, to dolazi sa svojom cenom – povremeno ćete se zateći kako buljite u horizont umesto da se fokusirate na misiju pred vama.

Ostrvo je prelepo prikazano sa raznovrsnim pejzažima, od cvetnih livada do gustih šuma i snežnih planina. Grafika je bogata detaljima, sa dinamičnim vremenskim prilikama i realističnim svetlosnim efektima koji dodatno doprinose imerziji igrača. Estetika je inspirisana japanskom umetnošću i filmovima Akire Kurosave, što daje igri autentičan i kinematografski osećaj​.

Psihodelija