Dev Patel
Dev Patel, Paul Angunawela, John Collee
USA / India
Engleski, hindu
7.0
7

Britanski glumac indijskog porijekla Dev Patel kojeg smo još kao mladića upoznali u "Milijunašu s ulice" posljednji je u nizu glumaca koji su se odlučili okušati u scenarističko - redateljskoj ulozi. Za razliku od dijela svojih kolega, Patel se nije odlučio snimiti nekakvu indie dramu, već je "Monkey Man" ultranasilni akcijski revenge triler o mladiću koji će krenuti u osvetnički pohod protiv moćne organizacije koja je ubila njegovu majku i uništila njegovo selo. Začinjeno je sve to i indijskom mitologijom, a mladića kojeg u uvodnim scenama upoznajemo kao borca u ilegalnim, obično i namještenim boksačkim okršajima odglumio je sam Patel.

Po samoj priči "Monkey Man" me podsjetio na legendarnog Conana jer Patelov lik doživjet će ovdje gotovo identičnu sudbinu. Njegovo gotovo idilično djetinjstvo u selu negdje u šumama Indije s majkom uništiti će moćna organizacija. Spiritualni vođa odnosno kontroverzni guru Baba Shakti poslat će u njegovo selo korumpiranog šefa policije Ranu Singha kako bi otjerao seljane i zgrabio njihovu zemlju. Mještani će na kraju biti masakrirani, baš kao i protagonistova majka koja će prethodno sakriti dječačića, a on će se zareći da će se osvetiti zlikovcima. I dvadesetak godina kasnije on će zaista i početi ostvarivati i svoju osvetničku misiju, a naracijski se priča tu doista razvija kao u Conanu.

Nakon prvog neuspješnog pokušaja istjerivanja pravde, protagonist će jedva preživjeti, no potom će potražiti novu snagu od nekog dobrog spiritualnog vođe. Dok taj zli guru podsjeća na Tulsu Dooma, ovaj drugi podsjeća na onog malog Kineza koji će iscijeliti Conana nakon što odgrize lešinaru vrat i uspije se spasiti s onog stabla. Na trenutke je ovaj akcijski triler začinjen i fantazijom, a djeluje to i kao očigledna alegorija na indijsko društvo prepuno ogromnih razlike, nepravde i korupcije. Taj Monkey Man će se postaviti kao simbol zaštite slabih i potlačenih, a iako se sama priča ne razlikuje tu previše od ostalih sličnih akcijskih trilera koji se štancaju na veliko, to indijsko okruženje daje ovdje baš neki poseban štih.

Po stilu kao da se tu osjeti i utjecaj kultnog Parkovog "Oldboya" jer i ovdje će se protagonist upustiti u jednu od onih sam protiv svih bitaka. Akcijske scene su snimljene tu izvanredno, a vizualno sve to djeluje pomalo na tragu Refnovog "Only God Forgives", ali puno dinamičnije, brže i s više akcijskih scena. Djelovalo mi je sve to gotovo kao miks "Johna Wicka" i "Milijunaša s ulice" zbog poznatog okruženja Mumbaija u kojem zajedno na ulicama koegzistiraju jadnici koji doslovno umiru od gladi i životare na ulici sa superbogatim moćnicima koji ni ulicu dalje žive u nezamislivom luksuzu. Iako baš i ne preferiram posebno ovakve akcijske filmove, ne može se poreći da je Patel snimio zanimljiv, uzbudljiv film koji ne djeluje kao puka kopija već stotinu puta viđenog, a indijsko okruženje donosi i dašak egzotike.