Sezona 1 - 3
Apple TV + / 2023
James Hawes, Jeremy Lovering, Saul Metzstein, Adam Randall
Morwenna Banks, Mark Denton, Mick Herron
8.5
8

Bilo da su britanski ili američki, tajne agente i zaposlenike njihovih tajnih službi obično zamišljamo kao izrazito sposobne i spretne ljude. Majstore špijunaže koji neće ostati gladni zaključani u zahodu, a žedni u Sahari, no ova iznimno zabavna i duhovita crnohumorna krimi serija koja je stigla do treće sezone, donosi nam drugu stranu medalje. Ti "spori konji" su oni agenti britanskog MI5 koje obično ne gledamo u filmovima i serijama jer oni su najgori od najgorih. Ili su nešto zeznuli, baš kao mladi i ambiciozni agent River Cartwright (Jack Lowden) koji je u tom čistilištu za tajne agente završio nakon šton je kolosalno uprskao završnu vježbu. Njegovu selidbu u Slough House, kako se naziva odjel na kojem se oni nalaze, nije uspio spriječiti ni njegov djed (Jonathan Pryce), umirovljeni visokorangirani agent MI5 koji i dalje ima snažne veze.

Ostatak ekipe koja se s Riverom ondje našla također je nešto gadno zbrljala ili se pokazala potpuno nesposobna za potrebne zadatke. Taj Slough House funkcionira kao mjesto na kojem se čeka da sami odu i rade oni neke ponižavajuće zadatke koje im obično zadaje šef odjela Jackson Lamb u izvedbi briljantnog Garya Oldmana. Lamb je nekoć bio vješt agent koji je bio aktivan još u Berlinu za vrijeme Hladnog rata, no u međuvremenu je potpuno propao. Izgleda on kao beskućnik s prljavim balonerom i masnom kosom, užasno je bezobrazan prema svima i ciničan, no vrlo brzo shvaćamo da je Jackson nevjerojatno oštrouman i iskusan agent koji je prošao sve.

Pa iako bi definicija Slough Housea trebala biti dosada i čekanje da prođe radni dan, u svakoj od tri podjednako dobre, uzbudljive i duhovite sezone, upravo će se ti agenti naći u samom središtu opasnih situacija. U prvoj sezoni upetljat će se u slučaj krajnje desnice koja je otela mladog Pakistanca, u drugoj će se tu pojaviti neki ruski spavači, a u trećoj će netko iz vana pokušati upasti u MI5 i to baš preko "sporih konja". Igrom slučaja baš će Jackson, River i ostatak ekipe, na užas šefice operacija MI5 Diane Taverner (Kristin Scott Thomas) naći usred svih tih slučajeva, a "Slow Horses" se pokazao kao pravo osvježenje u moru sličnih istražiteljskih, agentskih serija i filmova.

Glumačka postava je izvanredna, predvođena naravno profesorom doktorom glume Oldmanom za kojeg je uloga Lamba kao stvorena. Posebno veseli što su sve tri sezone podjednako kvalitetne i uopće se tu ne osjeti zamor materijala ili nedostatak ideja bez obzira što su se sve tri sezone pojavile u razmaku tek nešto većem od godinu i pol dana. U drugoj sezoni pojavljuju se kao gosti i neka poznata lica s ovih naših prostora poput Branka Đurića i Rade Šerbedžije (nije teško pogoditi koga rade glumi, starog ruskog špijuna naravno), a serija je to nevjerojatno šarmantna, cinična i prepuna onog tipičnog britanskog humora. Kako je engleski pisac Mick Herron čiji su krimići poslužili kao inspiracija do sada objavio čak 12 romana o Slough Houseu, ne treba strahovati da će ponestati ideja i stvarno se nadam da će nas "Slow Horses" uveseljavati još jako dugo.