Rodrigo Sorogoyen
Isabel Peña, Rodrigo Sorogoyen
Spain
Španski
7.5
7

Elena (Marta Nieto) je 39-godišnja Špankinja koja je stigla u Francusku, te sada živi u primorskom, turističkom francuskom gradiću. Ona ima dobar razlog zbog čega je baš tu došla. Odlučila je da se preseli ovde jer pretpostavlja da je, deset godina ranije, tu negde nestao njen tada šestogodišnji sin Ivan.

Dečaka je otac, odnosno Elenin bivši muž poveo na putovanje kamperom, a samo odjednom Ivan je nazvao mamu na telefon i rekao da je ostao sam na plaži, da ne zna gde je tata, i to je zadnji put da je Elena čula svog sina. Deset godina kasnije, Elena nije uspela da se oporavi od tragedije i traume, te i dalje živi u nadi da će se njen sin negde pojaviti. Ona radi u restoranu koji je smešten na plaži i svaki dan šeta plažama, posmatrajući ljude i pitajući se da li bi jedan od tih tinejdžera mogao biti njen sin, a vrlo brzo njena meta će postati Jean, 16-godišnji mladi Francuz koji ovde letuje sa svojom porodicom. Elena zaista izgleda kao žena koja je izgubila sve, i jedva da ima života u njoj, a sve to je snimljeno ručnom kamerom koja je prati u stopu, i ne samo nju, nego i Jeana zbog kojeg će se Elena osećati koliko-toliko živim.

Između Elene i mladog Jeana će se razviti zaista čudan odnos. Jean će biti podjednako zaintrigiran ovom misterioznom ženom koja bi, s obzirom na svoje godine, mogla biti njegova majka. No, on joj prilazi hrabro, želi da razgovara, čak traži njen broj telefona i da nastave da se viđaju. I sve to deluje prilično bizarno, tim pre jer je Elena u vezi sa Josebom (Alex Brendemühl), jednim od onih momaka koji kao da imaju misiju da spasu ranjene duše poput Elenine.

Španski reditelj i scenarista Rodrigo Sorogoyen, koji je scenario napisao zajedno sa Isabelom Peñom, snimio je film "Mother" (Madre) prema svom istoimenom kratkom filmu iz 2017. godine koji je bio nominovan za Oskara u kategoriji kratkometražnog igranog filma, u kojem je Marta Nieto takođe glumila ženu kojoj je nestao sin. Priču su sada Sorogoyen i Peña razradili i proširili jer se kratki film završava u trenutku kada se prekine telefonska veza između majke i sina.

Iako počinje kao triler, "Mother" je zapravo sporogoreća psihološka drama, odnosno studija karaktera, i film kojim Sorogoyen kao da je želeo da stavi gledaoca u Eleninu poziciju. U poziciju žene koja je potpuno izgubljena, koja je izgubila sve i koja još uvek ne želi da prestane da veruje da joj je sin živ i pokušava da ubedi sebe da će ga pronaći kad-tad, iako to baš i nije realno da će se dogoditi.

Dakle, sve je to dosta sporo i razvučeno (na dva sata trajanja), ali to ne znači da gledaocu neće biti zanimljivo. Štaviše, odnos Elene i Jeana će itekako držati našu pažnju. U trećem činu, Elena će se sresti sa svojim otuđenim bivšim mužem, ali taj susret će samo dovesti do besa i ponovnog otvaranja rana. Rodrigo Sorogoyen je vrhunski filmski stvaralac, koji je većinu svog vremena proveo radeći na televizijskim serijama, kao reditelj i scenarista, ali je snimio i tri dobra filma (May God Save Us, The Candidate i The Beasts), a ono što posebno dobro funkcioniše u "Mother" je njegov rad sa glumcima, koji su apsolutno odlični i glavni razlog za gledanje. Sve u svemu, reč je ovde o sasvim solidnom filmu, i autoru kojeg treba pratiti.

Autor: Marko Jovanović