Sezona 3
Paramount + / Amazon Prime Video / 2023
Jonathan Frakes, Douglas Aarniokoski
Kirsten Beyer, Michael Chabon, Akiva Goldsman, Alex Kurtzman
8.6
8

Svi ljubitelji Star Trek univerzuma su sa oduševljenjem dočekali tv seriju „Discovery“ jer je ona konačno označila povratak Star Trek-a na male ekrane, gde ničega nije bilo još od poslednje sezone „Enterprise“ iz 2005. Godine. Tv seriji „Discovery“ prethodila su tri veoma dobro prihvaćena filma, koja su najavila nešto kao ponovni početak franšize.

Discovery“ bi ove godine trebao da ima svoju poslednju sezonu. Iako je tv serija obećavala u početku, nije u poptunosti opravdala očekivanja trekija. Sa jedne strane tu je prilično mlaka glumačka ekipa i nedovoljno razvijeni, pa čak i iritantni likovi, a zatim je tu i konstantno podvlačenje političke korektnosti i woke postuplata od strane kreatora što je doživelo poptuno drugačiji efekat od željenog. Umesto onoga što je Star Trek uvek bio, brisanje bilo kakavih granica i veličanje jednakosti, način na koji je to urađeno o ovoj tv seriji je iritiralo većinu gledaoca.

Nakon „Discovery“ usledile su i dve veoma dobre animirane serije „Lower Decks“ i „Prodigy“, ali i igrane tv serije „Strange New Worlds“ i „Picard“.

Upravo je možda „Picard“ tv serija koju su fanovi očekivali sa mnogo nestrpljenja jer je na ekran vraćala kapetana Jeal Luc Picarda (Patrick Stewart) i, jednog od najomiljenijeg karaktera iz Star Trek univerzuma i omiljenog serijala „Next Generation“.

Prva sezona je delovala više kao neko zahuktavanje pred neki veliki rasplet.  Imala je svojih mana, ali je to sasvim pristojna sezona. Druga sezona je već pomalo davala utisak čistog kreiranja sadržaja, zbog njega samog i delovala je potpuno odsečeno od svega ostalog vezanog za „Next Generation“.

Ono što su fanovi očekivali je da ponovo vide celu ekipu Enterprisea na okupu, i to se konačno ostvarilo u trećoj i poslednjoj sezoni ove tv serije. Nakon ove sezone jasno je da su prethodne dve bile samo jedan dug uvod u konačan rasplet, epizode koje su nam dale do sada nepoznate detalje života Jean Luc Picarda, sve ono što se njemu dešavalo u prošlosti, što je Picarda načinilo osobom kakvu smo imali prilike da gledamo još od kraja 80ih.

Treća sezona počinje pozivom za pomoć koji Picardu i Willu Rikeru (Jonathan Frakes) stiže od njihove bivše koleginice Beverly Crusher (Gates McFadden). Od tog trenutka kreće veoma napeta priča, kroz deset epizoda punih preokreta akcije, i naravno omiljenih likova, koji doduše dolaze znatno stariji negoli što su bili nakon poslednjeg filma „Star Trek: Nemesis“ iz 2002. Godine, ali starenje je deo života, čak i u dalekoj budućnosti.

I upravo u poslednjih par epizoda kada vidimo celu glavnu posadu USS Enterpise, gde su pored pomenutih još i omiljeni klingonac Worf (Michael Dorn), Geordie La Forge (LeVar Burton), Deanna Troi (Marina Sirtis) i naravno Data (Brent Spiner), postaje jasno šta je fanovima Star Treka bilo potrebno svih ovih godina. Da ponovo uživaju u avanturama omiljene posade na na komandnom mostu, još jednu žestoku borbu omiljenog svemirskog broda. Finale tv serije "Picard" bacilo je novu svetlost na lik Jeal Luc Picarda, žal za propuštenim prilikama, koje su došle kao žrtva njegove profesije, i ujedno donela njegov konačni obračun sa najomraženijim neprijateljem univerzuma.

Treća sezona tv serije „Picard“ je upravo omogućila fanovima da se na dostojan način oproste od omiljenih likova i još pride otvorila mogućnost nekih novih priča o USS Enterpise-u i novoj posadi, što nam se i suptilno nagoveštava u poslednjim scenama ove tv serije.