Air
Warner Bros. Pictures / 2023
Ben Affleck
Alex Convery
8.0
8

Možda se tek nekolicina okorjelih fanova Lebrona Jamesa, neće složiti, no Michael Jordan najveći je košarkaš svih vremena. Možda i najveći i najbolji američki sportaš svih vremena, no Jordan je više od sportaša. On je brend. Gospodin Zrak. Air Jordan. Pa iako se cijela priča filma koja je ponovno udružila Bena Afflecka i Matta Damona vrti oko Jordana i on se stalno spominje i u centru je pažnje, njega praktički ovdje i ne vidimo. Iako je "Air" opisan kao biografska sportska drama, više je to korporativna drama o američkom mindsetu, načinu razmišljanja i funkconiranja i o rizicima koji se obično moraju poduzeti da bi se ostvarilo nešto povijesno.

Spreman sam se svojom karijerom kladiti na Jordana, kaže negdje u prvom dijelu filma skat u Nikeovom odjelu za košarku Sonny Vaccaro (Damon). Godina je 1984. i NBA draft je određen, a vodeće sportske korporacije poput Conversea i Adidasa već su dogovorile sponzorstva za tenisice s igračima koje smatraju najvećim talentima.

Nike je potpuni autsajder. Vrijeme je to kad su najkice bile tenisice za trčanje, a košarkaški sektor bio im je tek minorni dio biznisa. Kao što danas znamo, sve se to promijenilo s Jordanom, a u iznimno dinamičnom, energičnom pa i zabavnom filmu koji je Affleck režirao prema scenariju Alexa Converya vidimo i kako se to dogodilo.

Sama tema filma odnosno borba sportskih korporacija za potpis sponzorstva s jednim od najvećih košarkaških talenata možda i ne zvuči kao nešto pretjerano filmično, no "Air" je bio ugodno iznenađenje. Sjajno je tu dočaran duh osamdesetih, Damon je izvrstan kao tip uvjeren da je upravo Jordan taj s kojim će se promijeniti sve i koji nadređene u kompaniji, prvenstveno CEO-a Phila Knighta (Affleck) pa i šefa marketinga Roba Strassera (Jason Bateman). Ali, najteže od svega bit će svoju viziju i ono što želi prenijeti na gospođu Jordan odnosno Michaelovu mamu Deloris (Viola Davis). Pokazao se ovaj pristup kao iznimno dobar jer o Jordanovom životu ionako znamo gotovo sve detalje, a bio je "Air" film koji ima sve ono najbolje od Hollywooda iako će zlobnici reći da je to tek dvosatna reklama za Nike.