A24 / 2022
Dan Kwan, Daniel Scheinert
Dan Kwan, Daniel Scheinert
Kineski, Engleski
6.5
6

Pokazala se ova apsurdistička fantazija kao još jedan u nizu razvikanih američkih indie filmova koji nisu na mene ostavili očekivani dojam. Jednostavno nisam uspio dokučiti što je to tako zabavno, urnebesno ili genijalno u ovoj eskapističkoj papazjaniji o sredovječnoj Kineskinji koja će se u više dimenzija boriti kako bi spasila svijet.

I prethodni film koji je snimio dvojac Daniel Kwan i Daniel Scheinert ili kolektivno Daniels "The Swiss Army Man" uopće mi nije sjeo, a takav je slučaj i s "Everything Everywehere All at Once" iako stoji da ima tu svjetlih trenutaka. Ipak, u većini vremena bilo mi je to naporno i zamorno, baš kao što su mi naporni, zamorni i potpuno besmisleni filmovi o superjunacima koje su očito Danieli između ostalog željeli parodirati.

Čini mi se da su Danieli ovdje pokušali izvesti nešto slično što je Tarantino izveo s "Kill Billom", no ovi gospodinčići moraju pojesti još puno žganaca da bi uopće mogli doći u istu rečenicu s Quentinom. Film je to s brojnim referencama na razne filmove te je ovaj film dugačkog naziva i podjednako posveta istočnoazijskoj borilačkoj kinematografiji koliko "Matrixu", "Odiseji u svemiru", filmovima Wong-kar Waija, "Big Trouble in Little China" pa i crtiću "Ratatouille".

No, jednostavno nije to bio film po mojem ćeifu iako je riječ o iznimno dopadljivoj ideji koja je tehnički iznimno kvalitetno izvedena. U središtu pažnje je Evelyn Wang (Michelle Yeoh), sredovječna američka Kineskinja i vlasnica vešeraja čiji joj muž Waymond (Ke Huy Quan) upravo planira uručiti papire za razvod. Iz Kine je upravo stigao i njen naporni stari otac Gong Gong (James Hong), a njena kćer Joy (Stephanie Hsu) svim silama želi da majka prihvati njenu djevojku Becky.

Najveći problem za Evelyn je porezna uprava koja joj puše za vrat, a poreznica Diedre (Jamie Lee Curtis koja djeluje kao da se vrhunski zajebava) nema više sluha za Evelynine molbe za odgodu plaćanje poreza. I dok Evelyn u zgradi porezne pokušava udobrovoljiti poreznicu da joj još jednom izađe u susret, počet će se otvarati vrata drugih dimenzija (Multiverse).