The Legend of Vox Machina
Sezona 1
Amazon Prime / 2022
Brandon Auman, Marc Bernardin, Ashly Burch
8.7
8

Hiper produkcija tv serija poslednje decenije je više nego očigledna. Obično, kada nečega ima previše, prati i pad kvaliteta, ali sa tv serijama je to potpuno suprotno.  Ima toliko dobrih da jednostavno nema vremena sve pogledati, a kamoli o njima pisati. Među svim tim igranim i često veoma bogatim produkcijama, poslednjih par godina počele su pažnju privlačiti i izuzetno dobre animirane serije. Bilo je njih i ranije, ali jednostavno za njih nije bilo dovoljno vremena, bar u mom slučaju.

A onda je došla pandemija, pa se, i pored prilično slobodnog vremena utrošenog na filmove i tv serije, našlo još više istog, te su, uz veoma dobre preporuke, na red došle i neke animirane serije poput “Star Wars: Bad Batch”, “Star Trek: Lower Deck”, “Arcane: League of Legends”. Krajem ove godine, takođe uz veoma dobre preporuke, odvojilo se vremena i za animiranu tv seriju “The Legend of Vox Machina”.

Iza ove tv serije stoji grupa ljudi, uglavnom glumaca i scenarista okupljenih oko projekta Critical Role. Critical Role je web serija u kojoj profesionalni glumci, uglavnom oni koji pozajmljuju glasove, igraju D&D kampanje.  Do sada postoje tri kampanje (treća je u toku), koje su krenule od marta 2015. godine, i mogu se pratiti na Twitch i YouTube platformama.  O njihovoj popularnosti govori i činjenica da su Critical Role samo od Twitch-a u periodu od septembra 2019. godine i septembra 2021.godine, primili isplatu od preko 9 miliona dolara, što je Critical Role predstavilo kao jednu veoma ozbiljnu medijsku kompaniju.

2019. godine ova ekipa je pokrenula Kickstarter kampanju za prikupljanje sredstava za animiranu tv seriju “The Legend of Vox Machina”. U promotivne svrhe tu kampanju snimili su jednu specijalnu animiranu epizoda njihovog web serijala pod nazivom @Critical Role: The Legend of Vox Machina Animated Special@. Za nešto više od mesec dana, u proleće 2019.godine, koliko je Kickstarter kampanja trajala, prikupili su 11.3 miliona dolara, i postali su jedna od najbrže sakupljenih kampanja za tv serije i filmove u istoriji Kickstartera.