The Witcher
Sezona 2
Netflix / 2021
Andrzej Sapkowski, Lauren Schmidt
9.0
9

Prva sezona Netflixove TV serije „The Witcher“ zasnovana na delima poljskog pisca Andrzeja Sapkowskog, koja i pored velikog uspeha, ostavila je jedan deo publike razočaranim. Uglavnom one publike, koja je iz nekog razloga, očekivala nešto poput tv serije „Game of Thrones“. Na svu sreću „The Witcher“ nije bio nimalo poput pomenute tv serije, kao što i romani Sapkowskog nisu bili nimalo slični romanima George R.R. Martina.

Iako ova dvojica, i pored sve popularnosti, po kvalitetu svojih romana, ne samo da ne spadaju u svetski literatni vrh, već nisu ni u vrhu epske fantastike, žanra kojem njihovi romani pripadaju. Ovo, naravno, nimalo ne znači da u romanima Sapkowskog ne možete uživati, ja veoma jesam, tako da svaka preporuka za čitanje istih.

Prva sezona je pokrivala prve dve knjige o Geraltu od Rivije koje je Sapkowski napisao. To su bile zbirke, ne preterano povezanih priča, nešto poput nasumičnih epizoda iz Geraltovog života. Scenaristi tv serije su to produbili, posebno kreirajući narativ za mladost čarobnice Yennefer (Anya Chalotra),  i uspešno su kreirali jedan adekvatnu uvodnu priču, iako su upotrebom različitih „timeline-ova“  prilično zbunili dobar deo gledalaca, posebno onaj koji nije čitao romane. Šalu na primedbe gledaoca scenaristi su veoma vešto ubacili i u jednu epizodu druge sezone, u sceni sukoba barda Yaskiela (Joey Batey) sa lučkim radnikom.

Ako su prvom sezonom bili razočarani fanovi tv serije „Game of Thrones“, postoje veoma realne šanse da drugom sezonom budu razočarani fanovi romana, posebno oni koji imaju stav, da se literano delo tokom adaptacija mora pratiti od slova do slova.

Druga sezona „The Witcher“ donosi puno promena, i generalno literarnog izvora se drži samo u prvoj epizodi, jer to je adaptacije još jedne od priča iz prve dve knjige. Nakon toga kreće narativ potpuno drugačiji od onog iz romana. Tačno je da i dalje imamo likove koje je kreirao Sapkowski, ovoga puta upoznajemo i Vesemira (Kim Bodnia), starog vešca i Geraltovog učitelja, zatim nekoliko drugih Geraltovih kolega kao i još sijaset likova, koji su poznati gledaocima koji su čitali romane i igrali video igre, .

Moj stav je da adaptracije rade puno bolje ukoliko se pridržavaju literarnog dela, posebno ako je to delo vrhunsko. Ali tako nešto, i pored toga što ja veoma volim romane o Geraltu od Rivije, koji su veoma zabavni i čitaju se u jednom dahu, ipak se ne može se reći za dela Sapkowskog.