Kings of Leon - When You See Yourself [2021]

Kings of Leon
When You See Yourself
RCA / 2021
7.0
7

Kings of Leon su, tokom karijere koja traje već duže od dve decenije dokazali jednu stvar, umeju da stvaraju hitove, ali ne i velike albume.  Posmatrajući celu njihovu diskografiju, koja je ove godine dobila i osmi dodatak, album “When Your See Yourself”, na svakom od njih postoje pesme koje čine savršen dodatak jednom veoma pristojnom “Best of…” albumu, ali sami albumi nisu baš izdanja koje bi mogli nazvati antologijskim.

Nakon albuma “Only By the Night” (2008) koji je bend lansirao do stadionskih koncerta, Kings of Leon su upali u priličnu kolotečinu. Nije to ništa nepoznato, postoji gomila bendova koji, kada jednom dosegnu taj stupanj popularnosti, jednostavno nastavljaju dalje po inerciji , bez obzira da li to što stvaraju ima kvaliteta ili ne. Dovoljno je samo par pristojnih pesama koje će se dobro uklopiti u stadionsku atmosferu, a Kings of Leon to umeju.

Na prvo slušanje “When Your See Yourself” je radjen po tom receptu. Verovatno i posle drugog ili trećeg slušanja, utisak će vam biti isti. Ako pak izdržite do, recimo četvrtog, što je retko slučaj sa bendovima ovog profila, jer ste više radi da onih par pesama, koje se lagano izdižu iznad proseka, dodate na “Best of” listu negoli da se bakćete celim albumom, ali…ako poslušate još neki put, osetićete da ipak postoji razlika, bar u odnosu na prethodni album “WALLS”.

Ni na ovom albumu King of Leon ne pokušavaju da menjaju bogzna šta. Svi njihovi albumi, posebno nakon pomenutog  “Only By the Night” su varijacije na istu temu. I to nije loša stvar, naprotiv, sve mi se više čini da je upravo ta konzistentnost i vernost zvuku samo plus u karijeri jednog benda, ako to uspevaju da koriste na pravi način. Ja lično, kada vidim da pesmu poptisuju Kings of Leon,  želim da čujem upravo ono zbog čega sam ih zavoleo, to znači nešto poput “King of Rodeo”, “Sex on Fire”, “Temple”.

Sa druge strane ako previše rabite jedno te isto, neminovno je da to što radite postane bledo i izlizano. Upravo u tome razlika izmedju jednog prosečnog i jednog izvanrednog benda,. Potpuno je svejedno ako ovaj prvi i pored  svoje prosečnosti i dalje da puni stadione, a ovaj drugi, potpuno uživajući u onome što stvara, snima odlične albume, bez imalo brige da li će ga to dovesti do sviranja pred punom stadionom ili u nekoj birtiji pred par stotina ljudi.