Ubawy Gonzalez
Takuya Kuroda
Fly Moon Die Soon
Universal Music Group
8.0
8

Japanski elektro-jazz trubač Takuja Kuroda (Takuya Kuroda), baziran u Bruklinu, nastavlja svoju tradiciju kreiranja eksperimentalnih muzičkih dela, čiji koreni sežu do Majlsovih fuzionih radova iz sedamdesetih godina prošloga veka.

Međutim album Fly Moon Die Soon je samo delimično oslonjen na svoje muzičke korene i nepravedno je reći da se Kurodina muzika može ukalupiti u generički patern muzičkih kreacija čija forma ispunjava efemerne efekte delovanja, jer iako gomila modernih trubača na čelu sa Kristijanom Skotom neguje elektro-fanki, hip-hop sadržaj, Kurodina truba ima snagu Habardove, Ronijeve ili Hargruvove buntovne estetike s jedne strane, dok recimo sofisticirana elegancija soul-fanki zvuka iz sedamdesetih s druge strane evocira potpuno drugačiju, emotivniju stranu Kurodine muzike.

Nagalašena ritmičnost sa povremenim padovima daje njegovim saradnicima pre svega u ritam sekciji Rasan Karter (Rashaan Carter), na basu perkusionisti Adamu Džeksonu (Adam Jackson) i bubnjaru Keiti Ogavi (Keita Ogawa), dovoljno prostora da daju mašti na volju, što u kombinaciji sa pijanistom Takešijem Obajašijem (Takeshi Ohbayashi) i vokalom Korija Kinga (Corey King) daje više nego dovoljno ljubiteljima ovakvog zvuka da uživaju ne samo u zvučnim vratolomijama Kurodine trube, već se stiče utisak i da je ostatak ekipe deo smislenog koherentnog sadržajnog procesa kreativnog rada.

Fly Moon Die Soon jeste delo punokrvnog efekta i potražuje cerebralno angažovanja slušaoca, ali bogata sadržajnost i pokretljiva ritmičnost svakako vraćaju dobrim svaki preslušani minut Kurodinog albuma, čineći ga jednim od najefektnijih albuma prethodne godine.