Cursed [2020]

Cursed
Netflix / 2020
Frank Miller, Tom Wheeler
5.0
5

Kada vam jednu novu tv seriju najave novu veliku epsku avanturu smeštenu u doba kralja Artura,  i sve to dok čekate novu sezonu Witchera, ako ste ljubitelj epske fantastike naravno da će vam se upaliti ona „yellow alert“ lampica . Dodajte još Franka Millera, osobu koju ljubiteljima stripa i filma ne treba previše predstavljati, zatim Gustafa Skarsgarfda, nenadmašnog Flokija iz tv serije „Vikings“ i to, ni manje ni više nego kao legendarnog čarobnjaka Merlina to već prelazi u „red alert“ pa se i ne informišete podrobnije o čemu se tu detaljno radi, već u sve uletite sa pristojno velikim očekivanjima.

A da sam se malo podrobnije obavestio, video bih da je kao literarni predložak za ovu tv seriju uzet roman „Cursed“ televizijskog scenariste i pisca Toma Wheelara , (najpoznatije tv ostvarenje koje iza sebe ima je „Puss in Boots“), dok je Frank Miller bio u ulozi ilustratora pomenutog romana. Povrh  svega „Cursed“ je zaveden kao YA (young adault) literatura, što u prevodu znači „najverovatnije još jedno generičko sranje za matore ili post tinejdžere, za koje se može reći, žali bože posečenog drveća zbog ovog djubreta“. Ipak roman nisam čitao pa ne mogu tvrditi da li su moje sumnje u kvalitet opravdane ili ne.

Kako su veoma često ekranizacije romana znatno lošije negoli pisani originali, potpuno je neadekvatno procenjivati kvalitet romana na osnovu ove tv serije, ali je zato bilo sasvim dovoljno pogledati prvu epizodu i shvatiti da se, blago rečeno,  radi o još jednom „isprdku woke kulture“.

„Cursed“ prati mladu Nimue (Katherine Langford) devojku koja ima natprirodne moći, i koja je u arturijanskog legendi poznata kao Dama iz jezera (Lady of the Lake). Nimue je pripadnica rase „fey“, što su manje više stvorenja poznata iz keltskih, nordijskih i staro engleskih legendi i mitova. Upravo taj bezopasan i miroljubiv narod, našao se u smrtnoj opasnosti od genocida i istrebljena koji, mačem i vatrom, u svojoj svetoj tradiciji, sprovodi hrišćanska crkva. U sve to nekako se umeša i drevni britnoski kralj Uther Pendragon (Sebastian Armesto) u ovom ostvarenju  popriličan šonja, zatim poznata imena iz legendi, sir Ector, Gawein, Persival, Lancelot i naravno Morgana da bi kao rezultat dobili jednu neverovatnu i nestvarnu papazjaniju lošeg pisanja, očajnih dijaloga, neuverljive glume, bledih karaktera, i gomile raznih istorijskih neistina i gluposti.

Ali podjimo prvo od pristojnih aspekata, kojih i nema previše. Fotografija je na pristojnom nivou. Pejzaži i lokacije zaista deluju magijski i adekvatno za predstavljanje jedne od najčuvenijih legendi na svetu. Zbog izuzetno bledunjavog scenarija čak i sasvim pristojnim glumcima bilo je nemoguće da iz svojih uloga izvuku više.

Gustaf Sakrsgard je u izvesnoj meri reprizirao ulogu Flokija, dok jednog moćnog i legende dostojnog Merlina, imali smo prilike da vidimo samo u poslednjoj epizodi. Katherine Langford je popularnost stekla u seriji „13 Reasons Why“ kao i u ulozi u velikom hitu „Knives Out“ i važi za jednu od cenjenijih glumica svoje generacije. Na žalost zbog smušenosti svog karaktera ona nije uspela da prikaže puno toga. Ostale uloge, ne računajući po nekog poznatijeg britnaskog glumca poput Petera Mullana (Father Carden) i Petera Guinessa (Sir Ector) koji su od svojih uloga izvukli apsolutni maksimum, dodeljene su uglavnom mladim glumcima koji iza sebe nemaju puno ostvarenja. Na žalost ni u ovoj tv seriji nisu baš imali prilike da zablistaju.