The Politician [2019]

The Politician
Netflix / 2019
Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy
7.4
7

Nekada davno, pa dobro, ne baš tako davno, u trenutku kada smo se ovde oborili protiv tiranina, Sjedinjene Američke Države, njihov politički i izborni sistem, nekom neukom posmatraču, kakav sam ja u tom trenutku bio, delovalo je kao svetionik demokratije. A sada, dvadeset godina kasnije mučimo muku sa jednim drugim tiraninom, ali ovoga puta, poptuno je jasno da su Sjedinjene Američke Države daleko od, ne idealnog, već normalnog, pristojnog  demokratskog društva kojem svi pristojni ljudi teže. Ali nije na meni da pričam i kritikujem sistem neke druge države,  to treba ostaviti njihovim građanima a njihova filmska produkcija to veoma dobro radi.

Komedija/drama „The Poltician“ koja dolazi iz Netlfixova produkcije je jedno od takvih ostvarenja.  Iza ove tv serije kao glavni scenaristi i kreatori stoje Ian Brennan, Brad Falchuk i Ryan Murphy. Ova troijca su što zajedno što sami radili na nekim veoma poplarnim tv serijama u poslednjoj deceniji poput „Glee“, „American Horror Story“, „Nip/Tuck“ ili  „Hollywood“ . Glavni junak je Payton Hobart (Ben Platt) dečko iz prebogate porodice, kome je, od njegove sedme godine, san da postane predsednik SAD. Omiljeno štivo za čitanje u njegovim dečačkim danima bile su biografije omiljenih mu predsednika, iz kojih je saznao da su svi oni, ili bar velika većina, posebno popularniji poput Busha, Clintona ili Obame tokom svojih školskih dana bili predsednici učenika svojih škola.

Tokom prve sezone pratimo kapamnju koja se odvija na jednom veoma „zahtevnom i nemilosrdnom“ političkom terenu, srednjoj školi, dok u drugoj sezoni Payton Hobart se kandiduje za senat države Njujork kao  protivnik Didi Standish (Judith Light) koja je na toj funkciji gotovo 30godina.

Po dinamici ali i sadržaju obe sezone su donekle slične. Politička kampanja je prljava i nemilosrdna, sve jedno da li su u pitaju izbori u srednjoj školi ili za lokalnu skupštinu.  „The Politician“ nije serija poput „House of Cards“, ona se za razliku od pomenute samom politkom bavi veoma površno. Aspekt je više na slikanju samih osoba koje se bave politikom, od kandidata, njegovog izbornog štaba pa sve do ljudi iz bliže okoline. Ben Platt je veoma dobar u oslikavanju Paytona Hobarta kao jednog bezbojnog, neutralnog i posve iritantnog lika, kao i Gwyneth Paltrow u ulozi njegove majke Georgine Hobart, koja u drugoj sezoni, kada se lati politike je nešto poput liberalnog Trumpa. Najbliže što se ova tv serija ozbiljno približi samom političkom procesu je u epizodi koja na izborni dan prati majku AndyMueller (Robin Wright) i ćerku Jayne Mueller (Susannah Perkins) koje se nalaze sa različitih političkih strana. Tek tada možemo videti kako politika utiče na one obične smrtnike, glasače, koji se nalaze sa druge strane izbornog listića.