Greed
Film4, Revolution Films, Sony Pictures International Productions
Michael Winterbottom
Michael Winterbottom (screenplay), Sean Gray (additional material by)
7.5
7

Britanski autor Majkl Vinterbotom (Michael Winterbottom) i komičar Stiv Kugan (Steve Coogan) u pauzama snimanja The Trip serijala, uradili su prethodne godine i film Greed, modernu satiru o životu mogula zapadnoevropske tekstilne industrije.

Vinterbotom i Kugan figuriraju ako jedan od najuspešnijih dueta reditelj-glumac u poslednjih 20 godina, jer praktično sve što su zajedno uradili uspešno odoleva testu vremena, tako da i njihovo poslednje ostvarenje društveno-kritički odskače od prosečnih i generičkih komedija novijeg doba, i to ne samo zato što se radi o uspešnom satiričnom osvrtu na svet bogatih i razmaženih, već i zato što film Greed ne deluje pretenciozno u pokušajima da bude duhovit, te samim tim ne zapostavlja osnovu žanra i ne traži eskapizam u metaforama i skrivenim porukama.

Greed je upravo to što jeste – šaljiv komentar na ponašanje ljudi koji su se materijalno i finansijski otuđili od ljudskog univerzuma i po popularnoj terminološkoj definiciji političko-socioloških analitičara odlebdeli u čuvenih 1%. To ponašanje je svakako štetno i opasno, ne samo zato što su se ti ljudi obogatili mahom na radu i muci siromašnih, već i zato što scene, gluma i dijalozi dobrano izlaze iz sfere satire i zadiru u polje surove realnosti.

I kao što recimo čitanje legendarnih stripova Alan Ford i avantura njihovih junaka danas ne deluju nimalo duhovito, već više nekako proročki, tako je i Vinterbotomov film više otrežnjujuća realnost za onog ko je možda kojim slučajem obnevideo, ali svakako i zabavna satira za onog ko je i dalje slep.