Star Trek Picard
Sezona 1
CBS / 2020
Kirsten Beyer, Michael Chabon, Akiva Goldsman
8.8
8

Lik Jean Luc Picarda, koga maestralno tumači legenda britanskog i svetskog glumišta Patrick Stewart je jedan od mojih omiljenih filmskih i tv karaktera. Sama najava za novu tv seriju iz Star Trek univerzuma, koja bi vratila Stewarta kao Picarda na male ekrane izazvala je dvojaku reakciju.

Sa jedne strane, naravno da je dobra vest kada vam se pruža prilika da ponovo gledate admirala Picarda na mostu svemirskog broda, a druga je... pa čovek ima puno godina, uvek postoji strah da to ne bude nešto poput "Indiana Jones IV". Ponekad je neke stvari bolje ostaviti u prošlosti i ne kvariti sliku o njima. Naravno, Holivud i uopšte industrija zabave ne vodi se tim sentimentalnim razlozima. Ako osete da negde ima mogućnosti za zaradu iscediće to do poslednje kapi.

Na moje veliko zadovoljstvo, nova serija „Star Trek Picard“ ne može se podvesti pod puko prežvakavanje i ceđenje nostalgije. Prva sezona ove tv serije može se više posmatrati kao jedan poduži film, od nekih desetak sati, ali gledanje epizode za epizodom ostavlja upravo takav osećaj. Radnja se prvih nekoliko epizoda razvija prilično sporo, lagano, jer ipak Steward ima zavidne godine, ne može se očekivati od njega neka vratolomna akcija. Kako se pribiližavamo kraju stvari se lagano ubrzavaju da bi kulminirale u poslednjoj, desetoj epizodi.

Jean Luc Picarda zatičemo kako se bavi proizvodnjom vina i uživanju u penzionerskim danima na svom sunčanom imanju na jugu Francuske. Picarda godinama tišti njegov veliki neuspeh na mestu admirala, kada je propala organizacija spašavanja celokupne populacije Romulanaca sa njihove matične planete i milijarde su poginule nakon eksplozije obližnje zvezde.

Naravno da Picard nije u svemu tome kriv, ali odgovor federacije na ovu krizu i način na koji su se čelnici ove organizacije poneli prema njemu ostavilo je dosta stvari nedorečeno i dosta zle krvi među njima. Picard je naravno i dalje jedna velika legenda širom univerzuma, što ćemo utvrditi tokom epizoda.

Sve počinje da se zahuktava kada mu se za pomoć obrati devojka Dahj (Isa Brioni), koju on nikada ranije nije video, a one oseća da samo njemu može da veruje a nema pojma zašto. Naravno, u sve ove preripetije upleteni su, ko drugo nego dežurne zloće u  univerzumu, Romulanci i tajni ogranak Zhat Vash njihove tajne službe Tal Shiar. Kako ne bi otkrivali previše detalja onima koji još uvek nisu gledali, Picard kreće na još jednu misiju u kojoj treba da spasi univerzum, mada to na samom početku još uvek ne zna, već je čoveku toliko dosadno u penziji da je jedva dočekao da može da pobedne u svemir.