Standing Up, Falling Down
Tilted Windmill Productions, Whitewater Films, Mangano Movies & Media
Matt Ratner
Peter Hoare
8.0
8

Skot Rolins (Ben Schwartz) se vraća u svoj rodni Njujork, nakon propasti pokušaja stvaranja iole isplative karijere stand-up komičara na zapadnoj obali, s namerom da vaskrsne bivšu ljubav i povrati status ikone iz pregrađa.

Marti (Billy Crystal) je šezdesetpetogodišnji dermatolog/udovac na misiji ispijanja alkoholnih tekućina u lokalnom baru, žaleći za uspešnijom karijerom, dvema pokojnim suprogama i narušenim odnosima sa sinom.

Njih dvoje se igrom slučaja sreću nekoliko puta na početku filma i stvaraju prijateljstvo kompenzativog oblika: Skotu je Marti zamena za oca kojeg je razočarao, dok Skot Martiju nadoknađuje propušteno sa sinom.

Standing Up, Falling Down možda zvuči kao uobičajena prijateljska priča iz američkog predgrađa, gde se mešaju kompleksi neostvarene karijere, porušeni familijarni odnosi, sa neodoljivim mirisom idilične uravnilovke života više srednje klase, ali zapravo odlični performansi, mudro tempirani dijalozi, zabavne reference i prilično fino skockan sled događaja ovaj film čini preporukom za jedno opušteno bioskopsko veče.

Marti i Skot nas sa autorom filma vode u svet realnosti gde ljudi mahom ne misle o dugoročnim konsekvencama svojih postupaka, već deluju retroaktivno pokušavajući da na taj način pronađu put do iskupljenja, ali zaboravljaju da se scenario iz prošlosti uvek drugačije reprezentuje u sadašnjosti, te su na taj način krajnji učinci simpomatični i promenljivi u zavisnosti od poigravanja sudbine, a to je i nešto što Standing Up, Falling Down u svojoj skoro prostodušnoj naivnosti savršeno sažima.