Belle & Sebastian - Days of Bagnold Summer [2019]

Belle & Sebastian
Days of Bagnold Summer
Matador / 2019
7.6
7

Komponovanje muzike za film daje samom procesu stvaranja potpuno drugu dimenziju, posebno  ako iza celokupnog soundtracka stoji samo jedan autor ili bend. Škotski indi pop giganti Belle & Sebastian nisu novi u ovom poslu. Mnogo filmova je do sada koristilo njihovu muziku kao deo sountracka.

Njihov frontmen i glavni kompozitor Stuart Murdock stoji iza zanimljivog mjuzikla  „God Help The Girl“, i to ne samo kao kompozitor muzike, već i kao scenarista i reditelj. Belle & Sebastian su se, pa ...  možemo reći delimično neuspešno oprobali u komponovanju celokupnog soundtracka  za film „Storytelling“. Bend je imao prilično problema u komunikaciji sa rediteljem Tod Solanzom tako da je na kraju u samom filmu iskorišteno tek 6 minuta njihove muzike. Ipak ljubitelji ovog škotskog benda dobili su na kraju jedan pristojan album.

Upravo tako možemo oceniti i njihovu novi izlet u filmsku muziku i album „Days of Bagnold Summer“. Kako još uvek nisam imao prilike da pogledam film u kome je glavna uloga depresivnog i ćudljivog tinejdžera dodeljena sinu Nicka Cavea, Earlu Caveu, ne mogu dati ocenu kako se muzika uklapa sa vizuelnim delom, ali kako su Belle & Sebastian majstori kada treba komponovati muziku koja najbolje oslikava gore navedena duševna stanja tinejdžerskog doba ni malo ne sumnjam da su sasvim dobro uradili ovaj posao.

Days of Bagnold Summer“ ima 11 pesama, među kojima, uz par instrumetala su i dve ranije objavljene „Get Me Away from Here I'm Dying“ za ovaj soundtrack ponovo snimljena verzija njihovog velikog hita sa albuma „If Youre Feeling Sinister“ iz 1996. godine i  „I Know Where The Summer Goes“  sa „This Is Just a Modern Rock Song“  Epja iz 1998.godine. „Safety Valve“ je nastala još pre nego što su se Belle & Sebastian okupili i nikada do sada nije objavljena.

Na prethodnim albumima imali smo prilike da vidimo kako se bend poigrava nekim novim muzičkim motivima i pravcima. Na ovom albumu, već na prvo slušanje može se primetiti da su se na ovom albumu Belle & Sebastian prilično oslonili na svoj stari zvuk. Pored dve gore pomenute pesme i „Safety Valve“ koja je nastala u periodu pre benda „The Colour's Gonna Run“, „Wait and See What the Day Holds“ i „This Letter“ savršeno bi se uklopile u svaki od njihovih albuma sa početka karijere ili prošle decenije.

„Sister Budha“, prvi singl sa ovog albuma je ujedno i najbolji reprezent umešnosti ovog benda u stvaranju pesama satkanih od lepih melodija i harmonija.

Albumom „Days of Bagnold SummerBelle & Sebastian su još jednom pokazali da „ne umeju“ da snime lošu ploču. Iako je  „Days of Bagnols Summer“  slabiji od njihovih najboljih albuma, u osnovi ovo je jedan veoma pristojan album, a pristojno je kategorija, koja u modernom svetu postaje vi[e nego poželjna, sve jedno da li govorimo o muzici, filmu, literaturi ili pak o ljudima oko nas i njihovom svakodnevnom ponašanjiu.